Dat is inderdaad een probleem. Wij hebben dezelfde discussie gisteren gehad. Wij vinden het zelf jammer dat het niet meer kan maar de voordelen van een larynxmasker wegen waarschijnlijk zwaarder dan een voorval dat wij zelden zien in de praktijk. Althans, de meeste kinderen die wij vervoeren met meconium houdend vruchtwater zijn nog niet geboren. De moeder wordt ingestuurd i.v.m. foetale nood dat zich openbaart door cortonendaling.
Wat de techniek betreft, ik geef zelf les en ik zie dat een kapbeademing bij kinderen vaak te wensen overlaat. De greep vindt men lastig. Daarom is de larynxmasker mogelijk de eerste optie. Ik ben benieuwd naar de uitkomst.
CM
Ik neem aan dat de MMA van jullie ook in de landelijke ouwehoer club zit en protocollen schrijft, voor gemak neem ik aan dat ze ook een auto van "de zaak" hebben. Wat is er mis mee als deze heren gaan leren zuigelingen te intuberen en zich eens als arts op stellen door gelijk uit te rukken met hun verpleegkundigen bij dit soort meldingen?
Onder die omstandigheden kunnen verpleegkundigen op de kap beademen of het larynxmasker gebruiken, de aanwezigheid van een arts is wel gewenst, komt de zorg ten goede en belast de verpleegkundige minder.