Ik neem aan dat de MMA van jullie ook in de landelijke ouwehoer club zit en protocollen schrijft, voor gemak neem ik aan dat ze ook een auto van "de zaak" hebben. Wat is er mis mee als deze heren gaan leren zuigelingen te intuberen en zich eens als arts op stellen door gelijk uit te rukken met hun verpleegkundigen bij dit soort meldingen?
Onder die omstandigheden kunnen verpleegkundigen op de kap beademen of het larynxmasker gebruiken, de aanwezigheid van een arts is wel gewenst, komt de zorg ten goede en belast de verpleegkundige minder.
Ik bedoelde niet de allereerste optie, ik bedoelde in geval van een vrije ademweg creëren. Daarmee zijn wij het eens, hoor!
Mmm.. met alle respect maar dan doe ik het nog liever zelf. Onze MMA is namelijk forensische arts. De meeste patiënten van Wim zijn al naar de eeuwige jachtvelden vertrokken. Bovendien, ook hij kan niet op 6 plekken tegelijk zijn voor de dekking en zou, daardoor, ook te weinig praktijkervaring opdoen. De titel arts is, zoals je weet, geen garantie voor kwaliteit en het komt ore-hospitaal gewoonweg weinig voor.
CM