Onderzoekers twijfelen aan nut van prehospitaal advanced airway management

Auteur Topic: Onderzoekers twijfelen aan nut van prehospitaal advanced airway management  (gelezen 40016 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #120 Gepost op: 24 januari 2013, 16:02:35
Wat kan mij hun troon toch schelen, ik stoot ze er met alle plezier af en gooi de uitgespaarde loonkosten/onkostenvergoeding wel in de pot voor beter loon van de verpleegkundigen.

Wederom een bewijs hoe het in Nederland werkt, mensen die niets kunnen geven leiding aan vakbekwame mensen, rammen alles in een protocol waardoor de vakbekwaamste verpleegkundigen soms geen kant meer op kunnen.

024 for President!  098uo
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #121 Gepost op: 24 januari 2013, 16:02:54
Waarom zou je het zelf moeten kunnen om leiding te kunnen geven?

Zo ver ik het weet is de MMA eindverantwoordelijk en onder zijn `toestemming` worden geprotocolleerde handelingen uitgevoerd door een bevoegde en bekwame verpleegkundige

dus ik zie de noodzaak niet in van een MMA die het allemaal moet kunnen

Onzin, hoezo zijn toestemming over een handeling die hij niet beheerst. Hij zit er op onze belastingcenten de handelingen uit te delen die zijn collegae in het ziekenhuis kunnen uitvoeren uit te delen? Wat moet je met die mensen in iedere regio, gewoon afschaffen toch?


seh/ic broeder

  • (alg.) Verpleegkundige Spoedeisende Hulp en Ambulancezorg Belgie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 862
  • Alles komt goed !
Reactie #122 Gepost op: 24 januari 2013, 16:04:42
Ik persoonlijk denk wel dat het met minder zou kunnen, maar heb Ronald de Vos persoonlijk mee gemaakt en dat is echt een MMA die voor zijn vak staat, geweldige man

Die protocollen mogen vanaf worden geweken hoor, mits goed onderbouwd

een van de voordelen van het nederlandse ambulancesysteem

Is het daadwerkelijk leiding geven of meer een overstijgende verlengde arm principe, waardoor de opdracht van een arts in het veld aanwezig is. zonder de daadwerkelijke aanwezigheid


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #123 Gepost op: 24 januari 2013, 16:04:59
Die protocollen mogen vanaf worden geweken hoor, mits goed onderbouwd

een van de voordelen van het nederlandse ambulancesysteem

Dat is nu net het probleem, deze heren kunnen en durven niet af te wijken van het protocol, omdat ze niet vakbekwaam zijn. Het landelijke protocol is exact waar zij zich achter verschuilen.

Een goede MMA gaat met zijn verpleegkundigen om tafel zitten om zelf goede zorg te willen leveren, alleen moet je dan wel weten waar je het over hebt.


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #124 Gepost op: 24 januari 2013, 16:05:19
Die protocollen mogen vanaf worden geweken hoor, mits goed onderbouwd

een van de voordelen van het nederlandse ambulancesysteem

Sorry kerel, je hebt inderdaad gelijk. Gelukkig wordt er bij ons soepel mee omgegaan maar er zijn diensten waar het je heel moeilijk wordt gemaakt. Bijna met een beschuldigende vinger, zou ik zeggen.

Ook dat is typisch Nederlands, by the way!

CM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


seh/ic broeder

  • (alg.) Verpleegkundige Spoedeisende Hulp en Ambulancezorg Belgie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 862
  • Alles komt goed !
Reactie #125 Gepost op: 24 januari 2013, 16:07:14
Ik hoor ook wel eens van die verhalen.

Als je als ambulanceverpleegkundige echt strict gehouden wordt bij je dienst, dan ben ik het nog meer eens met het argument van 024


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #126 Gepost op: 24 januari 2013, 16:09:44
Precies, zij heeft zeker een goed punt. Je moet wel weten waar het over gaat als je een leidend rol gaat vervullen.

CM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Expert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
Reactie #127 Gepost op: 24 januari 2013, 16:22:10

Niet helemaal waar, er zit een anesthestist/MMT arts in het protocollencommissie, Ronald de Vos. Dat mag ik hier gerust zeggen, dat is openbaar informatie (via www.ambulancezorg.nl).

CM


Hoi CM,

Je bent als directe insider absoluut beter geïnformeerd. Vandaar dat ik mijn woorden omzichtig heb gekozen. Zo af en toe spreek ik deze MMT collega uit het hoge Noorden nog wel eens en ik zal er eens naar informeren.

Dank voor de correctie.

Expert.


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #128 Gepost op: 24 januari 2013, 16:35:39
Graag gedaan, hoor! Ronald is, zoals Senseihomer al zei, één van de meest 'hands-on' MMA's van Nederland.

CM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Lunatum

  • Arts
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 959