Schuim....
Is het niet zo dat de brand nu juist naar binnen gejaagd wordt omdat het schuim de zuurstof weghaalt? Vuur blijft volgens mij dan zijn brandstof zoeken, welke dan binnen nog te vinden is!
Correct me if i'm wrong!
Ik denk dat jou veronderstelling wel erg meevalt. Zoals je kan zien zijn ze met nablussen bezig: ze maken het dak open en spuiten er dan schuim op, werkt heel simpel. De brand 'naar binnen jagen' wordt vaak op het HV-forum gebruikt maar m.i. vaak ten onrechte: als je met een straal keihard naar binnen staat te blazen zal er vooral veel water/schuim binnen terecht komen waarbij de felheid in principe verminderd. Ongetwijfeld gaat de brand beetje bij beetje ergens anders heen kruipen maar hey.. daar is het nablussen en slopen toch voor?
De vraag is natuurlijk wel of het heel voordelig is, gezien de grotere waterschade en doeltreffendheid ten opzichte van een binnenaanval, maar dat neemt niet weg dat ik erbij blijf dat je een brand niet zo snel een andere kant op kan jagen als het een eenvoudige kamer/zolderbrand betreft.