Opleiding SEH-verpleegkundige bijna klaar en niet kunnen blijven

Auteur Topic: Opleiding SEH-verpleegkundige bijna klaar en niet kunnen blijven  (gelezen 3102 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

April

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Hoi,

Ik ben binnenkort klaar met de opleiding tot SEH-verpleegkundige en nu is mij ter ore gekomen dat we boven formatie zitten v.w.b. gediplomeerden. Ik heb een vast contract, omdat ik al in dit zh werkte voordat ik naar de SEH ging, maar volgens mijn teamleider wordt er dan gezocht naar een passend alternatief. In zijn ogen is dat terug naar een verpleegafdeling, waar er op dat moment plaats is. Ik vind dat niet passend, het scheelt niet voor niets twee schalen. Toen ik met deze opleiding begon, is hier niet over gesproken. Inmiddels worden er wel nieuwe leerlingen aangenomen (ze willen een erkend opleidingsziekenhuis blijven en bovendien vangen ze 30.000 euro per afgestudeerde student) en die krijgen wél te horen dat de kans groot is dat ze na diplomering niet kunnen blijven. Ik voel me dus flink besodemieterd. Ben al lid geworden van de bond, maar kan nu nog geen aanspraak maken op juridische hulp. Kan dit zomaar? Herkent iemand dit vanuit het eigen ziekenhuis en hoe wordt er daar mee omgegaan? Tips?

Vast bedankt.




oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #1 Gepost op: 8 januari 2013, 13:45:19
Hoi,

Ik ben binnenkort klaar met de opleiding tot SEH-verpleegkundige en nu is mij ter ore gekomen dat we boven formatie zitten v.w.b. gediplomeerden. Ik heb een vast contract, omdat ik al in dit zh werkte voordat ik naar de SEH ging, maar volgens mijn teamleider wordt er dan gezocht naar een passend alternatief. In zijn ogen is dat terug naar een verpleegafdeling, waar er op dat moment plaats is. Ik vind dat niet passend, het scheelt niet voor niets twee schalen. Toen ik met deze opleiding begon, is hier niet over gesproken. Inmiddels worden er wel nieuwe leerlingen aangenomen (ze willen een erkend opleidingsziekenhuis blijven en bovendien vangen ze 30.000 euro per afgestudeerde student) en die krijgen wél te horen dat de kans groot is dat ze na diplomering niet kunnen blijven. Ik voel me dus flink besodemieterd. Ben al lid geworden van de bond, maar kan nu nog geen aanspraak maken op juridische hulp. Kan dit zomaar? Herkent iemand dit vanuit het eigen ziekenhuis en hoe wordt er daar mee omgegaan? Tips?

Vast bedankt.

Ik heb wel een tip, afschaffen van bureaucraten in de zorg.

Het opleiden van een verpleegkundige tot SEH verpleegkundige brengt geld in het laatje, jij gaat terug naar je afdeling en de volgende verpleegkundige mag komen opdraven, het ziekenhuis voldoet aan de minimale bezetting op de SEH en gelijkertijd zorgen ze dat bonus per afgestudeerde student blijft binnen stromen.

Geen mens die zich drukt maakt dat deze afgestudeerde mensen nooit daadwerkelijk zullen gaan bijdragen aan de kwaliteit van de SEH zorg.


complex

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 81
  • SEH/Anesthesie vpk
Reactie #2 Gepost op: 8 januari 2013, 16:23:18
Precies hetzelfde meegemaakt April!

Ik kon ook niet blijven, omdat ik als laatste was aangenomen en we boven formatie zaten, ik mocht wel ergens anders gaan werken op een afdeling, maar daar had ik niet zo'n behoefte aan en daarom kon ik via via in een ander ziekenhuis gaan werken als SEH verpleegkundige. Daar heb ik toen een jaarcontract gekregen. Maar na wat wikken en wegen heb ik besloten om na een tijdje daar gewerkt te hebben de anesthesie opleiding te gaan doen; daar ben ik nu mee bezig ;-)