Middelbrand (boerderij met kattenopvang) Beldam - Lucaswolde 16-01-2013

Auteur Topic: Middelbrand (boerderij met kattenopvang) Beldam - Lucaswolde 16-01-2013  (gelezen 12855 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Reactie #20 Gepost op: 18 januari 2013, 00:07:34
Zijn er geen mogelijkheden om een hoop voor niets te kunnen krijgen voor een bepaalde periode.
B.v. een aggregaat en diervoeding?
En een kledinginzameling is ook zo gebeurd lijkt mij.

Misschien ff inzetten hierop en wie weet wat er mogelijk is.

Teeling Petfood, Hoogeveen.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #21 Gepost op: 18 januari 2013, 12:28:37
Tweehonderd katten gered bij brand in opvang

Tweehonderd katten gered bij brand in opvang
zoominnl·    
Gepubliceerd op 17 jan 2013
Citaat
Bij een brand in een kattenopvang in het Groningse Lucaswolde heeft de brandweer ongeveer tweehonderd katten weten te redden. Geen enkele kat kwam om.
Samen sterk in de hulpverlening!

Tijgernest

• Senior gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 18 januari 2013, 23:16:59
Giro: 264 929 t.n.v. Stichting Kattenbos te Lucaswolde
IBAN: NL43INGB0000264929
BIC: INGBNL2A

Ik ben Danielle, vrijwilliger en bestuurslid van het Kattenbos. Namens Lenicka wil ik jullie via deze weg vertellen hoe het nu met het Kattenbos gaat.
Allereerst namens Lenicka en alle vrijwilligers willen we iedereen bedanken voor alle steunbetuigingen, hulp en medeleven die we uit verschillende hoeken krijgen: hartstikke bedankt allemaal, we zijn hier heel blij mee! Helaas door de drukte lukt het ons niet altijd gelijk te reageren op jullie vragen en aanbod.

Hoe is het met het kattenbos? Het is om verdrietig van te worden. Alles is weg. Momenteel worden de katten ondergebracht bij verschillende opvang en pensions in de buurt. Dit is hartstikke lief dat we deze hulp krijgen. Helaas is het ook verschrikkelijk dat je je kinderen (want dat zijn ze) even niet meer in je eigen zorg hebt. En in deze gestreste situatie niet kunt verwennen, dikke knuffels geven en gerust kunt stellen. We zijn nog niet klaar want een groep katten hebben we nog niet gezien of nog niet gevangen. Hier zullen we de komende periode druk mee zijn.

Wil je helpen? Helaas gaat alleen de zon voor niets op, dus financiële steun is het allerbelangrijkste om straks uit deze situatie weer iets moois op te kunnen bouwen. Vermeldt a.u.b. uw emailadres bij de overschrijving zodat we u op een later moment kunnen bedanken!

Spulletje als dekens, krabpalen, kattenbakken etc. deze kunnen we nu niet opslaan. MAAR als we straks (en dat gaat even duren) er weer helemaal klaar voor zijn dan kunnen we deze absoluut gebruiken. Voor nu wil ik je dan ook vragen de spullen te bewaren en ons je emailadres en/of telefoonnummer te geven. Zodra we de katten weer kunnen opvangen, nemen we contact met je op.
Je gegevens kun je anoniem kwijt door ons een bericht op de website achter te laten of een bericht te sturen naar d.vanruiten@telfort.nl

Alvast bedankt voor jullie inzet en hulp!!!!

Via de website zullen we jullie op de hoogte proberen te houden.
http://www.stichtingkattenbos.nl/33714429
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Reactie #23 Gepost op: 18 januari 2013, 23:30:30
Als ik het dus goed begrijp dan worden alle katten nu ondergebracht bij anderen.
Dan is er op dit moment geen nood aan de man om allerlei spullen die kant op te laten gaan.

Hoe zou het met de verzekering zitten, komt er weer een nieuw woonhuis?
En wat mij opvalt, het bericht gaat voornamelijk over de opvang en inzet voor de katten.
Dat zegt toch wel wat. Deze lieve mensen denken totaal niet aan zichzelf.

Hoe gaat het nu verder met de bewoonster, krijgt ze onderdak? En hoe zit het met de hulp om de puinhopen uit te zoeken en op te ruimen? (is dit een verzekeringszaak?)

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #24 Gepost op: 18 januari 2013, 23:39:11
Als ik het dus goed begrijp dan worden alle katten nu ondergebracht bij anderen.
Dan is er op dit moment geen nood aan de man om allerlei spullen die kant op te laten gaan.

Hoe zou het met de verzekering zitten, komt er weer een nieuw woonhuis?
En wat mij opvalt, het bericht gaat voornamelijk over de opvang en inzet voor de katten.
Dat zegt toch wel wat. Deze lieve mensen denken totaal niet aan zichzelf.

Hoe gaat het nu verder met de bewoonster, krijgt ze onderdak? En hoe zit het met de hulp om de puinhopen uit te zoeken en op te ruimen? (is dit een verzekeringszaak?)
De verzekering gaat een ei leggen over hoeveel ze uit gaan keren, en van dat geld kun je de zooi opruimen en weer nieuw opbouwen of verbouwen.

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Reactie #25 Gepost op: 18 januari 2013, 23:45:53
De verzekering gaat een ei leggen over hoeveel ze uit gaan keren, en van dat geld kun je de zooi opruimen en weer nieuw opbouwen of verbouwen.

Ik hoop dat ze goed verzekerd was/is.

Vond bij toeval deze nog:
https://www.facebook.com/pages/Help-Brand-in-het-kattenbos-Doneer-op-Giro-264929/357328214365230

Dokterswacht

• fotograaf/AED bediener
  • Senior gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 19 januari 2013, 19:27:54
Sorry Tijgernest dat ik niet eerder reageerde. Was druk met een aantal zaken en ben even niet op et forum geweest. Ik zie dat je inmiddels een update online hebt gezet.
Het laatste nieuws wat ik vanavond heb gehoord is dat er nog ongeveer 70 katten weg zouden zijn. Er zal binnenkort in de uitgebrandde woning worden gekeken of er nog katten (dood dan wel levend) ergens onder zitten.

Over de lokale situatie heb ik geen informatie, ben er zelf niet geweest. Een vriendin van ons vangt een aantal katten op in haar kattenpension. Zij heeft al meerdere ritten gemaakt om katten her en der onder te brengen.
Mijn vrouw is gisteren mee geweest om katten op te halen. Ze zijn  allemaal even angstig en geschrokken. De aanblik van het terrein schijnt in en in triest te zijn.

Er wordt nu naar een tijdelijke oplossing mbt het wonen van de beheerster. Ze denken aan een woonunit/container. De zoon van de vriendin van ons heeft net zo'n container over. Hij is net in zijn nieuwe woning getrokken. Deze container is geinsoleerd en er is door een gezin met kinderen in gewoond. Met ruimte zit het goed dus.
Deze unit is inmiddels gemeldt aan de beheerster.

Tot zover de situatie zoals ik die kan schetsen.

Catwoman

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #27 Gepost op: 19 januari 2013, 19:53:17
Net op Facebook de meest recente update:
Enige informatie namens de familie: Lenicka en haar familie/helpers hebben tot woensdag de tijd om het terrein op te gaan om de laatste katten te vangen, het zijn er ongeveer 10 en ze zijn schuw.

Helaas is er nog geen opslagruimte beschikbaar voor spullen zoals dekens e.d.... dus mocht u nog spullen ter beschikking willen stellen, wacht u daar dan aub nog even mee!

Er is heel hard, geld, geld, e...n geld nodig... Ten eerste om als het asbest te kunnen verwijderen!

Wat ook nodig is, is voer, maar omdat daar ook geen opslagruimte voor is gelieve dit te geven met een cadeaubon. Adressen voor deze bonnen die ook in Groningen besteed kunnen worden volgt!

Nogmaals hartelijk dank voor uw steun namens Lenicka, familie en diegenen die bij de stichting betrokken zijn!

I1985

• Monteur Laad/los
  • Forum gebruiker
Reactie #28 Gepost op: 19 januari 2013, 20:24:56
... Dat ik dit topic over het hoofd gezien heb.... Als je iemand dit niet gunt is het Lenicka wel. Heb daar een poosje mogen helpen met onderhoud ed. Helaas zat ik met mezelf in de knoop en heb ik het op een gegeven moment moeten staken. Ook zoveel van die lieve beesjes die ik nu zo voor de geest kan halen... Echt in en in triest  :'(

let_there_be_yellow

• Forum gebruiker
  • HBO-V, Geneeskunde, HAP-chauffeur
Reactie #29 Gepost op: 19 januari 2013, 23:48:39
Net even een symbolische €100,- overgemaakt.

Kom op, iedereen even een met een paar euri helpen.
Dit is zinvoller dan 5 miljard overmaken naar Egypte.

Danielle, petje af voor je inzet !