Afzettingen op snelwegen: Agenten basisteams voldoende geschoold?

Auteur Topic: Afzettingen op snelwegen: Agenten basisteams voldoende geschoold?  (gelezen 40819 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #100 Gepost op: 14 februari 2014, 15:42:55
Citaat van: piet60 link=msg=1244096 date=1392383101
Zou dat aan verschil in mentaliteit liggen? Duitsers knippen als een scheermes voor uniformen, gezag is nog gezag daar.

Als ik met OGS rijd zijn het altijd Duitse kentekens die niet of nauwelijks ruimte maken. Misschien omdat ze mijn uniform dan niet kunnen zien?  >:D
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #102 Gepost op: 2 maart 2014, 19:51:56
Citaat van: kaasje link=msg=1247384 date=1393774714
http://www.112hm.nl/2014/03/01/eenzijdig-ongeval-op-de-a12-bij-gouda

Volgens mij gaat hier een hoop mis  :o
Misschien moet je dan je kritieken met ons delen en aangeven waar het volgens jou misgaat?  ;)
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #103 Gepost op: 3 maart 2014, 09:18:37
Citaat van: Lt. Col. Me link=msg=1247422 date=1393786316
Misschien moet je dan je kritieken met ons delen en aangeven waar het volgens jou misgaat?  ;)
Ik zie 2 politievoertuigen, eentje op de vluchtstrook van de invoegstrook en één op de vluchtstrook van de hoofdrijbaan met de agenten op rijstrook 1...
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #104 Gepost op: 3 maart 2014, 10:16:54
Citaat van: kaasje link=msg=1247515 date=1393834717
Ik zie 2 politievoertuigen, eentje op de vluchtstrook van de invoegstrook en één op de vluchtstrook van de hoofdrijbaan met de agenten op rijstrook 1...
Even speculaas: auto slipt en ANWB ziet het gebeuren. Deze laatste zet de auto op de vluchtstrook en meld dat er een auto geslipt is en in de vangrail staat op de linkervluchtstrook, maar door een communicatiefoutje word gedacht aan de rechter vluchtstrook en word rijstrook 4 afgekruist. Politie komt ter plaatste en parkeerd de auto bij de ANWB (daar was namelijk de melding) en komt dan achter dat het rijstrook 1 moet zijn en stuurt hierop RWS aan om deze af te kruizen. Echter omdat men daar al bezig is hebben ze geen tijd om de auto op een andere plek neer te zetten, plus RWS is ondertussen ook gearriveerd.

Dat is een beetje waar ik aan dacht toen ik de foto's zag. Tuurlijk helemaal conform de richtlijnen is het niet, maar als er ergens een foutje insluipt dan moet je soms even roeien met de riemen die je hebt.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #105 Gepost op: 3 maart 2014, 13:21:07
Citaat van: kaasje link=msg=1247515 date=1393834717
Ik zie 2 politievoertuigen, eentje op de vluchtstrook van de invoegstrook en één op de vluchtstrook van de hoofdrijbaan met de agenten op rijstrook 1...
Je doet hier een constatering. Die kunnen we allemaal doen. Kennelijk moeten we zelf concluderen wat er dan precies mis is gegaan. Ik snap wel dat je het goed gezien hebt, maar geef bij een volgend voorbeeld eens duidelijk aan wat je constatering is, wat dan de beschouwing is (wat, waarom) en wat eventueel je aanbeveling is. Niet iedereen snapt direct wat je bedoelt ;)

Volgens mij is op geen van de foto's te zien wie er als eerste ter plaatse was. We kunnen dus ook niet zomaar constateren dat er dingen mis zijn gelopen in het veiligstellen van het incident. Het enige waar we wel wat van kunnen vinden is dat er kennelijk agenten in de middenberm lopen, terwijl er geen politievoertuig staat (constatering van Kaasje). Die moeten dus de rijbaan zijn overgestoken en dat is niet helemaal de meest veilige aanpak, terwijl in de richtlijnen ook staat dat je het voertuig meeneemt naar de werkplek (beschouwing). Kortom, in het vervolg met voertuig naar werkplek t.b.v. afscherming en niet de rijbaan oversteken (aanbeveling).
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #106 Gepost op: 30 juni 2014, 17:46:35
Ook hier gaat het "net" niet helemaal goed met fend-off zetten van de dienstauto. http://112groningen.nl/Groningen/nieuws/23968/auto-kantelt-op-a7.html  :'(
Digitaal onderzoek


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #107 Gepost op: 30 juni 2014, 18:40:39
Dat het gebeurt is 1, dat het niet gecorrigeerd wordt is 2...


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #108 Gepost op: 30 juni 2014, 19:45:19
Ja het is verkeerd, maar wel eens gedacht hoe mensen de striping krijgen aangeleerd? ???



In bovenstaande gevallen moet je het object langsrijden waar de lijnen naar beneden gericht staan, ze wijzen als het waren naar waar je mag rijden.

Als je dan kijkt naar de striping van de auto dan staat ie goed, de voorzijde geeft in groot vlak aan naar welke kant je moet en doordat je de achterzijde ook ziet lijkt het alsof het zo hoort.

Het hoort niet zo, maar ik snap de redenatie.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #109 Gepost op: 30 juni 2014, 20:24:49
Ik snap ook niet dat de striping bij hulpverleningsvoertuigen aan de achterkanten ondertussen aangepast is.