Voor ik reageer al vast excuses naar de collega's die daar in de kou hebben gestaan: respect voor uw inzet.
Maar allemachtig wat een waardeloze amateuristische afzetting! Godzijdank hadden ze nog gele jassen aan maar ik had er niet van staan kijken als dat niet zo was geweest. Geen lampen, geen pilonnen, geen aanwzijngen helemaal niks. Een paar wijkteam pitwagens, waarvan de laatste blauwe lampen aan heeft
, met drietal gele zandzakken die op de weg staan en de eigen veiligheid te grabbel gooien.
Helaas zullen we dit steeds meer gaan zien nu de regio's op hele stukken snelweg de noodhulp moeten gaan rijden, en de wijsneuzen in de politieleiding maar blijven stoeien met het idee om de VP eenheden op te heffen.
Maar goed, het toont wederom aan dat de mens net een kuddedier is: als er 1 schaap over de dam is volgen er meer, we halen steeds dezelfde stomiteiten uit en we zijn zo nieuwsgierig dat we alles willen zien en weten.
Vandaag of morgen staat er weer zo'n mooi filmpje op you-tube, waarin te zien is dat er 1 of 2 dienders aan puin gereden worden. Daarna hebben we twee weken met gods geklaag door de vakbonden dat onze veiligheid te grabbel is gegooid (en zij waren zeker even op vakantie), gods geklaag van de korpschefs dat de VP's opgeheven zijn (waar ze zelf mee ingestemd hebben) en Op-Stelten die roept dat we niet moeten zeiken maar moeten werken. Daarna veranderd er geen bal.
Maar ach, gelukkig zijn deze drie automobilisten veilig thuis gekomen en niet uit de bocht gevlogen anders hadden ze de politie aangeklaagd dat de afzetting niet goed genoeg/ duidelijk was, en hadden deze dienders nog een paar uur op kantoor kunnen gaan tikken.
(voordat er vragen komen: ja ik werk bij een van de weinige echte VP eenheden in dit land!)