Afzettingen op snelwegen: Agenten basisteams voldoende geschoold?

Auteur Topic: Afzettingen op snelwegen: Agenten basisteams voldoende geschoold?  (gelezen 40392 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Uit de categorie: hoe eigenwijs zijn mensen:

derde filmpje van deze pagina
http://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/28-overige/14765-sneeuwoverlast-in-de-regio
En de 112 fotograaf doet lekker mee...

Hobby Bobby eenheid Den Haag

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #1 Gepost op: 17 januari 2013, 13:18:33

http://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/28-overige/14765-sneeuwoverlast-in-de-regio
112 fotograaf?? Betreft een ingezonden video..

FlyingDutchman

• HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 17 januari 2013, 13:50:02

... en hij is niet de enige, de auto voor hem ook niet, aan de vele sporen te zien.

De vraag is bij mij, bij het zien van de beelden, wel een beetje: was het inderdaad de bedoeling om de hele flyover af te sluiten, of alleen rijstroken 3 en 4 ter hoogte van de stilstaande vrachtwagencombi's? Het nadeel van rijstrookportalen is dat je ze eigenlijk niet goed voor kortere afsluitingen kan gebruiken, maar sommige verkeersdeelnemers weten dat niet; in deze situatie zullen ongetwijfeld sommige mensen denken dat de afsluiting na de vrachtwagens niet meer geldt (en het eerste portaal voor het invoegpunt vanaf de flyover wijst ook 50 aan). Als er dan ook nog eens geen agenten staan die het tegendeel zeggen of tenminste een rijtje pylonnen, is het hek kennelijk van de dam.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")

kaasje

• Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • And as always, have nice day!
Reactie #3 Gepost op: 17 januari 2013, 14:49:51
112 fotograaf?? Betreft een ingezonden video..
Ik zie nergens dat het een ingezonden video is, uitsluitend dat het op een 112 site staat...

... en hij is niet de enige, de auto voor hem ook niet, aan de vele sporen te zien.

De vraag is bij mij, bij het zien van de beelden, wel een beetje: was het inderdaad de bedoeling om de hele flyover af te sluiten, of alleen rijstroken 3 en 4 ter hoogte van de stilstaande vrachtwagencombi's? Het nadeel van rijstrookportalen is dat je ze eigenlijk niet goed voor kortere afsluitingen kan gebruiken, maar sommige verkeersdeelnemers weten dat niet; in deze situatie zullen ongetwijfeld sommige mensen denken dat de afsluiting na de vrachtwagens niet meer geldt (en het eerste portaal voor het invoegpunt vanaf de flyover wijst ook 50 aan). Als er dan ook nog eens geen agenten staan die het tegendeel zeggen of tenminste een rijtje pylonnen, is het hek kennelijk van de dam.
Er staan 2 politievoertuigen vlak na elkaar, hoe duidelijk wil je het hebben?
Hobby Bobby eenheid Den Haag

FlyingDutchman

• HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 17 januari 2013, 15:03:30
Ik persoonlijk hoef het niet duidelijker hoor... 998765 98uiye maar ik kan me er bij de wat minder actief betrokkene verkeersdeelnemer wel iets bij voorstellen. En die moet je ook kunnen bereiken, da's alles wat ik duidelijk wilde maken.
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 17 januari 2013, 15:04:48
Ja aan de andere kant, 5 pilonnen neerzetten en het probleem is opgelost...

HIT

• Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
    • Harm Infra Transport
Reactie #6 Gepost op: 17 januari 2013, 15:39:08
Er staan 2 politievoertuigen vlak na elkaar, hoe duidelijk wil je het hebben?

Dat ga je bij een rechter niet redden met deze uitspraak. Er zijn al uitspraken die erop neer komen "bij een niet fysieke afzetting kan er verwarring ontstaan en kan er verwacht worden dat voertuigen daar langs rijden."

Ik heb eigenlijk maar drie vragen aan de hand van deze video,

1, Waarom staan de collega's daar vlak achter een vrachtauto?
    a) zijn ze van staal? als er een auto gaat glijden lopen ze het risico geplet te worden ook al letten ze op. Als een auto kan glijden kan een poppetje dat zeker.
    b) Waarom staat er niet 1 bij de twee politieauto's? Waar hij/zij meer kans van slagen heeft op haar taak daar ter plaatse.
2) Waarom zijn de kruizen niet een portaal doorgezet? Door bij het volgende portaal een snelheid neer te zetten geef je aan dat daar de baan vrij is en na een afslag dienen verboden herhaald te worden. Dit portaal is vanaf de afslag gewoon te zien dus ik had daar ook twee kruizen willen hebben.
3) Waarom zijn de kegels niet over de hele breedte van de weg gezet achter de tweede politie auto? dit geeft ook aan dat de weg dicht is.

Wanneer er nu ongevallen hadden gebeurd in de bocht is de afzetting niet compleet en gaat de verzekering schade verhalen op de partij die verantwoordelijk is voor de afzetting.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.

Haageneesch

• Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #7 Gepost op: 17 januari 2013, 16:48:04
Ik zie nergens dat het een ingezonden video is, uitsluitend dat het op een 112 site staat...
Dus dat het op een '112 site' staat betekend direct dat iemand van die '112 site' dat filmpje gemaakt moet hebben? Naamsvermelding is gewoon een bronvermelding.

moppersmurf

• Senior gebruiker
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #8 Gepost op: 17 januari 2013, 19:28:22
Voor ik reageer al vast excuses naar de collega's die daar in de kou hebben gestaan: respect voor uw inzet.

Maar allemachtig wat een waardeloze amateuristische afzetting! Godzijdank hadden ze nog gele jassen aan maar ik had er niet van staan kijken als dat niet zo was geweest. Geen lampen, geen pilonnen, geen aanwzijngen helemaal niks. Een paar wijkteam pitwagens, waarvan de laatste blauwe lampen aan heeft  :D, met drietal gele zandzakken die op de weg staan en de eigen veiligheid te grabbel gooien.

Helaas zullen we dit steeds meer gaan zien nu de regio's op hele stukken snelweg de noodhulp moeten gaan rijden, en de wijsneuzen in de politieleiding maar blijven stoeien met het idee om de VP eenheden op te heffen.

Maar goed, het toont wederom aan dat de mens net een kuddedier is: als er 1 schaap over de dam is volgen er meer, we halen steeds dezelfde stomiteiten uit en we zijn zo nieuwsgierig dat we alles willen zien en weten.

Vandaag of morgen staat er weer zo'n mooi filmpje op you-tube, waarin te zien is dat er 1 of 2 dienders aan puin gereden worden. Daarna hebben we twee weken met gods geklaag door de vakbonden dat onze veiligheid te grabbel is gegooid (en zij waren zeker even op vakantie), gods geklaag van de korpschefs dat de VP's opgeheven zijn (waar ze zelf mee ingestemd hebben) en Op-Stelten die roept dat we niet moeten zeiken maar moeten werken. Daarna veranderd er geen bal.

Maar ach, gelukkig zijn deze drie automobilisten veilig thuis gekomen en niet uit de bocht gevlogen anders hadden ze de politie aangeklaagd dat de afzetting niet goed genoeg/ duidelijk was, en hadden deze dienders nog een paar uur op kantoor kunnen gaan tikken.

98uiye

(voordat er vragen komen: ja ik werk bij een van de weinige echte VP eenheden in dit land!)
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 17 januari 2013, 19:53:39
Helaas zullen we dit steeds meer gaan zien nu de regio's op hele stukken snelweg de noodhulp moeten gaan rijden, en de wijsneuzen in de politieleiding maar blijven stoeien met het idee om de VP eenheden op te heffen.
Dat is natuurlijk een van de wijzes waarop je het kan bekijken.....  ::)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.