0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.
Kan je toch berekenen aan de hand van de drukverliezen, de slangdiameter en het vermogen (capaciteit) van de pomp (Ik ben geen pompbediener)
Als je water weggeeft:4,5 a 5 bar op de straalpijp.elke 100 meter slanglengte +1 barelke 10 meter omhoog +1barAls er voor een ander type staalpijp een andere druk nodig is dan staat dit waarschijnlijk wel op de staalpijp.
Het ging erover dat je 1 straal lage druk hebt met een standaard straalpijp, hoeveel persdruk je dan geeft op je pomp!
jammer dat ik geen boeken heb liggen van pompbediender...ik heb wel een aantal cursus boeken weetje, maar die zit er niet bij jammer genoeg
Je kan toch tellen of niet soms..... Voorbeeld afstand tot straalpijp 5 slangelengtes, hoogte boven de pomp 15 meter. Gewone straalpijpdruk op straalpijp 4 bar5x20m slang 100m +1 bar15 meter hoog +1,5 BarPersdruk 6,5 BarMoeilijk he rekenen
Is soms net zo moeilijk als lezen:Dan bedoel ik dus 1 straal van 20 mtr. Ik heb het dus niet over een hoogte van 5 meter of 5 lengtes van 20 meter...... Moeilijk he...lezen.....