Ik neem aan dat alle brandweereenheden voor aggregaten worden opgeroepen, dat verklaard ook het grote aantal HV voertuigen.
Nope
Bij brand komen er sowieso een x tal wagens, hangt ook van het type melding af of deze via het brandmeldsysteem komt of dat het ZKHS zelf de melding geeft.
Aggregaten van de brandweer zijn helaas te klein, leuk voor een paar bouwlampen maar dan houdt het op.
Om een ziekenhuis van Noodstroom te voorzien heb je flinke jongens nodig.
In he ziekenhuis waar ik werkte stonden er 2 16 cilinders paraat, vermogen weet ik niet meer maar het gaat om 100en Kilowatts.
Waar je al de branderweer mensen voor nodig heb is voor een eventuele evacuatie waar het nu steeds meer op gaat lijken.
Er zijn protocollen die bepalen hoe snel een bepaalde voorziening hersteld moet zijn voor er geëvacueerd gaat worden.
Voor IC, Recovery, OKC, neonatologie staan die redelijk scherp als je het hebt over stroomuitval.
Apparaten hebben daar wel back up accu's maar die houden het niet een dag vol.
En dus moet je evacueren, eerst de afdelingen waar patiënten aan de bewaking liggen en dan ook de andere afdelingen.
Je zult zien dat de regio waar hulpverleners uit opgeroepen worden nu snel zal uitbreiden, nu grip 2.