Klem voor brandweerhandschoenen

Auteur Topic: Klem voor brandweerhandschoenen  (gelezen 7209 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

evesion

  • Hoofdbrandwacht
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 27
Gepost op: 18 januari 2013, 20:06:10
Wij hebben nieuwe handschoenen en daar zit geen lus aan om ze aan je pak te hangen.
Nu zag ik laatst een collega bij een duits kops met een soort klem lopen waarmee zijn handschoen vast zat.

Weet iemand welke ik bedoel en waar je ze kan verkrijgen?




Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #1 Gepost op: 18 januari 2013, 20:16:22
Een aantal korpsleden bij ons heeft die klem ook. Is als het ware gewoon een ijzeren klem die met een haakje aan je pak vastgemaakt kan worden. Mooi systeem, maar wat je ook kan doen is ringetjes door de etiketten in je handschoenen halen en die met een haak aan je pak bevestigen. Net zo effectief. Nog een optie zijn handschoenenlusjes, wij hebben er een hoop van dräger (zal wel promotiemateriaal zijn): een lus met klittenband waar je de handschoenen tussen kan doen.

Het is dus maar wat je wil, met een beetje creativiteit kom je ook al een eind. :)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Quintus Sertorius

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #2 Gepost op: 31 januari 2013, 15:14:35


Quintus Sertorius

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #3 Gepost op: 31 januari 2013, 16:28:19
Het model van Beezerfire met klittenband dus. Nog steeds lastig dat ik mijn posts niet kan editten..


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #4 Gepost op: 31 januari 2013, 21:57:47
Het model van Beezerfire met klittenband dus. Nog steeds lastig dat ik mijn posts niet kan editten..

Ziet er zeer handig en breedinzetbaar uit, is dit of iets vergelijkbaars ook te krijgen op de NL markt?
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


Quintus Sertorius

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #5 Gepost op: 31 januari 2013, 22:28:54
Ze versturen ook naar NL, wel even vragen of ze  "gift" op de doos willen zetten anders kost het je 19 euro inklaringskosten...


Rickvb

  • Ambulance / Brandweer / Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 565
Reactie #6 Gepost op: 31 januari 2013, 22:44:16
Bij Dynastart Tools zijn ook handschoen klemmen te bestellen, ik heb geen idee of het wat is of dat het te vergelijken is met de andere voorbeelden met klittebanduitvoering. Ik overweeg om het te bestellen want ook wij hebben de blushandschoenen zonder lusjes.

Link naar de site van Dynastart met de klemmen: http://www.dynastarttools.nl/persoonlijke-bescherming/seiz-blushanden-hv-handschoenen/seiz-blushandschoenen-blus/?alstart=0


Mattijs

  • Verkeersregelaar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 985
Reactie #7 Gepost op: 31 januari 2013, 22:56:42
Bij Dynastart Tools zijn ook handschoen klemmen te bestellen, ik heb geen idee of het wat is of dat het te vergelijken is met de andere voorbeelden met klittebanduitvoering. Ik overweeg om het te bestellen want ook wij hebben de blushandschoenen zonder lusjes.

Link naar de site van Dynastart met de klemmen: http://www.dynastarttools.nl/persoonlijke-bescherming/seiz-blushanden-hv-handschoenen/seiz-blushandschoenen-blus/?alstart=0

Die ziet er niet al te duurzaam uit imho.
Ik overweeg dan eerder zelf in de weer te gaan met wat materialen hier en naald en draad  0098
basis EHBO / BHV AED/reanimatie/BOA OV


BmwRon

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 31


Rickvb

  • Ambulance / Brandweer / Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 565
Reactie #9 Gepost op: 4 juni 2013, 09:54:54
Citaat van: BmwRon link=msg=1169163 date=1370250847
http://www.hetbrandweermagazijn.nl/webshop/gadgets/23-004.html;jsessionid=A1E6F494293E8955123014FC31BB4619

Misschien bedoel je deze?

Deze heb ik inmiddels in gebruik, ben er in principe wel tevreden over. Wel al een keertje gebeurd dat ik met mijn handschoenen ergens achter bleef hangen en dat ik de handschoenen ''verloor''. Ik heb ze aan de lus van een jaszak en vind ze erg laag hangen/bungelen. Verder leg ik mijn handschoenen tegenwoordig gewoon los klaar in het voertuig bij mijn helm e.d. omdat we voor ongeveer elke verschillende soort klus een paar handschoenen hebben.....