GRIP 1 Zeer grote brand (bedrijfspand taxi De Reest) Setheweg - Meppel 20-01-2013

Auteur Topic: GRIP 1 Zeer grote brand (bedrijfspand taxi De Reest) Setheweg - Meppel 20-01-2013  (gelezen 18565 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
De Brandweer Drenthe heeft ervoor gekozen om tankwagens met water naast normale tankautospuiten in te zetten. Zo willen ze de problemen die zij hadden met de waterwinning oplossen.

Tankwagens zijn leuk voor een eerste klap, maar als vervolgens het WTS uit Joure moet komen, heb je volgens mij nog steeds een uitdaging.


Panigale

  • Underthekuffer......
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • Team ABC
Tankwagens zijn leuk voor een eerste klap, maar als vervolgens het WTS uit Joure moet komen, heb je volgens mij nog steeds een uitdaging.

Assen heeft ook een WTS staan, alleen de aanrijtijd is langer van uit Assen dan Joure, de keuze voor Joure ipv Zwolle komt voort uit de samenwerking tussen de brandweer in de 3 noordelijke provicies. Aangezien Meppel letterlijk het putje van Drenthe is, ligt qua locatie Zwolle veel meer voor de hand voor hulp (ook WTS en andere groot brandweerspul). Echter geen samenwerking. Alhoewel Steenwijk en Staphorst (beide Overijssel) wel een Hoogwerker en ander materiaal in kon zetten bij de brand van afgelopen Vrijdag in Meppel

Volgens mij wordt het tijd voor een Nationale brandweer zonder regio en/of samenwerkings grensen..... Brandweerzorg in Nederland moet veel effectiever gemaakt kunnen worden.


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Assen heeft ook een WTS staan, alleen de aanrijtijd is langer van uit Assen dan Joure, de keuze voor Joure ipv Zwolle komt voort uit de samenwerking tussen de brandweer in de 3 noordelijke provicies. Aangezien Meppel letterlijk het putje van Drenthe is, ligt qua locatie Zwolle veel meer voor de hand voor hulp (ook WTS en andere groot brandweerspul). Echter geen samenwerking. Alhoewel Steenwijk en Staphorst (beide Overijssel) wel een Hoogwerker en ander materiaal in kon zetten bij de brand van afgelopen Vrijdag in Meppel

Volgens mij wordt het tijd voor een Nationale brandweer zonder regio en/of samenwerkings grensen..... Brandweerzorg in Nederland moet veel effectiever gemaakt kunnen worden.

Eerder stonden er toch ook WTS-en in Koekange en Vledder? En volgens mij ook in Zuidwolde? Waar zijn die dan gebleven?


toverboer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 176
Assen heeft ook een WTS staan, alleen de aanrijtijd is langer van uit Assen dan Joure, de keuze voor Joure ipv Zwolle komt voort uit de samenwerking tussen de brandweer in de 3 noordelijke provicies. Aangezien Meppel letterlijk het putje van Drenthe is, ligt qua locatie Zwolle veel meer voor de hand voor hulp (ook WTS en andere groot brandweerspul). Echter geen samenwerking. Alhoewel Steenwijk en Staphorst (beide Overijssel) wel een Hoogwerker en ander materiaal in kon zetten bij de brand van afgelopen Vrijdag in Meppel

steenwijk heeft ook een wts bak staan is er volgens mij nog altijd het snelste
maar ja  :-\ ik heb er niet voor geleert
ook denk ik dat de wvd van oldemarkt sneller is dan Dedemsvaart beiden ijseland


Panigale

  • Underthekuffer......
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • Team ABC
Daarom is het zo vreemd dat men vast blijft houden aan die regio's......
Waarom niet gewoon één Brandweer Nederland zonder regio grensen....