Of; de 2e TS niet op tijd kunnen bemannen. Als er te weinig opkomst is dan kun je blijven wachten tot je een ons weegt, of een alternatieve (3e) TS laten alarmeren. Als de 2e TS dan alsnog compleet is EN (na overleg) uitrukt, dan is het plaatje weer compleet. Ik blijf erbij dat het met de opkomst te maken heeft, het blijft voor veel korpsen een kritiek tijdstip om 12 man op te hoesten.
Wel bijzonder om zo, zonder enige bron, al te kunnen stellen dat het om opkomstproblemen bij een TS ging. Ik heb in Haaglanden verschillende keren een derde TS opgeroepen zien worden bij een middelbrand; moet ik me dan ook indenken dat één van de (beroeps) TS'en een opkomstprobleem heeft?
Dat het een mogelijke oorzaak is, daar ben ik het mee eens. Om nu al te stellen dat het dé oorzaak is, is pertinent onjuist. Wie weet is de derde TS alleen voor ondersteuning ontruiming geweest. Of voor het afleggen op open water. Of om alvast een derde TS achter de hand te hebben omdat de brand zich uit zou kunnen breiden. Of om...........en ga zo maar door.
Wij hebben recentelijk ook een middelbrand gehad met 3 ingezette TS'en, om maar even een voorbeeld te noemen.