Grote brand (vissersbox) Foksdiep - Urk 21-01-2013

Auteur Topic: Grote brand (vissersbox) Foksdiep - Urk 21-01-2013  (gelezen 3642 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

redder

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 194
Reactie #10 Gepost op: 21 januari 2013, 23:24:10


brand is overgeslagen naar een loods maar door tijdig ingrijpen van de korpsen Urk, Nagele, Dronten Emmeloord, Lelystad is erger voorkomen.
aan de rechterkant is een bedrijf met materiaal voor waterzuivering voor de scheepvaart en de visserij, dus ook opslag van chemicaliënen, aan de andere zijde een timmerbedrijf met houtopslag, en aan de rechterachterzijde een auto schadeherstelbedrijf.
het korps Lelystad had de hoogwerker en de crashtender vast in de sneeuw


redder

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 194
Reactie #11 Gepost op: 21 januari 2013, 23:26:28


redder

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 194
Reactie #12 Gepost op: 21 januari 2013, 23:28:19


zal morgen ff kijken of het filmpje van de poging om weg te komen van de wagens van Lelystad op de site kan krijgen


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #13 Gepost op: 21 januari 2013, 23:41:48
Omstreeks 22.15 uur is sein brandmeester al gegeven.

En de A6 kon je inderdaad her en der schaatsen...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


pieterurk

  • Manschap A / Bv in opleiding
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 47
  • www.ri-s.com brandwachten brandbeveiliging
    • www.ri-s.com
Reactie #14 Gepost op: 22 januari 2013, 12:52:31
Hierbij een aantal foto's met een link.






Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #15 Gepost op: 13 februari 2013, 14:28:56
Jongens vast voor serie brandstichtingen

bron: http://www.brandopurk.nl/index.php/nieuws/11-opurknl
Gepost in Op Urk.nl

Twee 18-jarige jongens worden verdacht van elf brandstichtingen in de afgelopen maanden. Ze werden vrijdag opgepakt en zitten nog vast. De branden veroorzaakten voor enkele tonnen aan schade. De politie stelde een rechercheteam samen na een serie verdachte branden. In oktober was er sprake van enkele branden op bouwplaatsen en daarna ging het gestaag door. Diverse containers werden in brand gestoken, waaronder ook containers die dicht bij woningen stonden.

Vorige maand ging ook een caravan in vlammen op en woedde er brand in een vissersbox aan het Foksdiep. Alleen al die brand was naar schatting goed voor anderhalve ton schade. De brand die onlangs woedde in het bedrijf van Autoschade Urk aan de Urkerweg, wordt trouwens niet in verband met deze verdachten gebracht.

Het is nog onbekend hoelang de beide verdachten nog vast blijven zitten. De politie wil in het belang van het onderzoek nog niet zeggen of ze het aansteken van de branden bekend hebben. Ook worden meerdere aanhoudingen niet uitgesloten.
 
Burgemeester Pieter van Maaren reageert verheugd op het nieuws: ,,Ik ben bijzonder content met het optreden van de politie. Door adequaat en doortastend handelen zijn de daders opgepakt. Daar ben ik blij mee en ik wil ze dan ook graag complimenteren. Ook het optreden van de brandweer in gevaarlijke situaties, bij nacht en ontij is van wezenlijk belang gebleken. Mijn dank daarvoor is groot.”
Samen sterk in de hulpverlening!