Nog even om het nog meer te verduidelijken !!!
Het BRANDWEER chauffeurs diploma is HEEL iets anders
als het CCV-B chaufeursdiploma. Als je met een vrachtwagen boven de 7500kg (ongeacht wat voor vrachtwagen ook) wil gaan rijden MOET je toch ECHT in het bezit zijn van je CCV-B Chaufeursdiploma!
Ik heb die regels ook niet verzonnen maar zo is het ik hoop dat het nu goed duidelijk is!
Groet Ronald Kuijpers.
Jongens, erg tof al jullie reacties.
Ik weet inmiddels bijna zeker dat er met het bedrijfsbrandweervoertuig NIET op de openbare weg gereden mag worden zonder je CCV-B rijbewijs, het gaat hier namelijk om een BEDRIJFSVOERTUIG waar het laad/ledig vermogen meer is dan 7500 KG, je hebt daar ook geen vrijstelling voor met je BRANDWEERCHAUFFEURSDIPLOMA.
Op een voertuig van de gemeente of een ander RIJKS-instelling mag er wel gereden worden met alleen een C-Rijbewijs, want mensen met alleen een C-rijbewijs hebben hier vrijstelling voor, mits je bent aangewezen als chauffeur bij de brandweer. Het klopt inderdaat dat vanaf 1 juli 2007 IEDERE brandweerchauffeur in het bezit moet zijn van een geldig BRANDWEERCHAUFFEURSDIPLOMA, en daar komt bij de de Commandant je schiftelijk toestemming moet geven, om een brandweervoertuig met prio 1,2 of 3 te besturen.
Dit stukje heb ik zelf uitgezocht, in de boeken, en het is dus niet bindend!!!!
Maar ik hoop dat er andere mensen komen die mij bij kunnen vullen bij dit onderwerp.
Glenn (Smoke)