Wij vermaken de leden altijd uren lang met het vaarbewijs spel. Dit spel is echt leuk. Voor de rest het bijscholen van de EHBO vaardigheden, theorie doornemen, kortom vervelen hoeft niet
Bedenk je wel dat Danny en z'n collega's vaak 5 á 6 stranddiensten per week draaien. Het doornemen van theorie, eerste hulp vaardigheden en dergelijke gebeurd uiteraard regelmatig, maar als het een paar dagen rustig is ben je daar ook al snel klaar mee. Zeker als er geen nieuwe collega's op je post zitten, in het opleiden en begeleiden daarvan gaat uiteraard ook veel tijd zitten.
Maar ook daarin is misschien wel verbetering mogelijk door meer gestructureerd te oefenen op het realistisch toepassen van vaardigheden, om zo wat meer 'actie-intelligentie' te kweken. Maar ook door het geven van meer achtergrond informatie en het begeleiden van (sport/zwem)trainingen, ik probeer hier vaak wat tijd in te steken.
Ik denk dat Danny hier voornamelijk activiteiten bedoelt die bijdragen aan de professionele vaardigheden van collega's (zowel voor onervaren als ervaren mensen) die wat verder gaan dan een stuk zwemmen, hardlopen, verbandje draaien etc. Ik moet zeggen dat het draaien van casussen op verschillende gebieden (medisch, leidinggeven, lastige klanten, waterincidenten etc) een goede toevoeging is op dit gebied.
Ook het beoefenen van de wat moeilijkere situaties kan geen kwaad denk ik, zoals je zelf al noemt een suicidaal persoon. Gezien de ontwikkelingen/incidenten de afgelopen jaren lijkt me dat toch wel relevant.
(Beachflags kan geregeld worden, als je maar niet denkt dat ik de hele dag met m'n snufferd in het zand ga liggen
)