Brand (tuinhuisje, vrouw ernstig gewond) Tabaksweg - Elst 26-01-2013

Auteur Topic: Brand (tuinhuisje, vrouw ernstig gewond) Tabaksweg - Elst 26-01-2013  (gelezen 4266 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #10 Gepost op: 27 januari 2013, 17:35:54
Voor brandwonden geldt maar een regel.

Eerst water de rest komt later.


En deze regel wordt gelijk gevolgd door
Ga geen kleding en dergelijke verwijderen of er aan plukken omdat je daarmee de schade alleen maar erger maakt.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #11 Gepost op: 27 januari 2013, 17:45:42
En deze regel wordt gelijk gevolgd door
Ga geen kleding en dergelijke verwijderen of er aan plukken omdat je daarmee de schade alleen maar erger maakt.

Uiteraard die staat met stip op 2. Mits de verbranding door warmte / koude is ontstaan. Bij een chemische verbranding juist wel de besmette kleding op een veilige manier verwijderen nadat eventueel een vaste chemische stof eerst verwijderd is en ook dan volgt regel 1

Al weet ik uit eigen ervaring dat de algemene reactie bij een verbranding door hitte (zelfs van een EHBO-er die zelf verbrand) dat de kleding wel verwijderd wordt en dit meestal uit schrik reactie voortkomt. Daarom heb ik zelf zo'n mooi litteken.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #12 Gepost op: 27 januari 2013, 17:51:45
Ik begrijp wat je bedoeld KLF maar laten we het de mens niet moeilijker maken dan het is puur om te voorkomen dat men iets verkeerd doet.
Het gros is het onderscheid al snel vergeten en dan is mijn advies laat alles zitten waar het zit en alleen koelen en laat de medici de rest maar bepalen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #13 Gepost op: 27 januari 2013, 18:00:56
Ik begrijp wat je bedoeld KLF maar laten we het de mens niet moeilijker maken dan het is puur om te voorkomen dat men iets verkeerd doet.
Het gros is het onderscheid al snel vergeten en dan is mijn advies laat alles zitten waar het zit en alleen koelen en laat de medici de rest maar bepalen.

En weer heb je gelijk. Kortom... op welke wijze de verbranding ook is ontstaan begin als leek gewoon met water hetzij om te koelen hetzij om te reinigen / verdunnen en ga altijd door tot er proffesionele hulp aanwezig is.

Eerst water en dan 112
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend