GRIP 1 (uitval water en gas bij 50 huishoudens) wijk Veldhuizen - Ede 23-01-2013

Auteur Topic: GRIP 1 (uitval water en gas bij 50 huishoudens) wijk Veldhuizen - Ede 23-01-2013  (gelezen 12758 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
eigenlijk belachelijk dat de brandweer kachels moet gaan uitdelen,ben benieuwd wie dat gaat betalen???

Is dat zo ?
Door de heersende vrieskou was er een noodsituatie ontstaan, en de een van de taken van de brandweer is om noodsituaties te bestrijden.


gerritsen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
  • Brandweer
Tja dat begrijp ik wel ,ik ben benieuwd als ik bij een klant van mij komt waar de ketel van kapot is en het onderdeel 2 dagen op zich laat wachten ,en ik bel de brandweer met de wens om daar een kacheltje te brengen of ze dat dan ook komen doen?? Ik heb zelf een aantal van die kacheltjes om de klant bij te staan, maar heb ze zelf moeten kopen vind eigenlijk dat het de taak moet zijn van Liander,zeker de kosten
vanaf 1-1-2014 ex vrijwillige brandweerman


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Tja dat begrijp ik wel ,ik ben benieuwd als ik bij een klant van mij komt waar de ketel van kapot is en het onderdeel 2 dagen op zich laat wachten ,en ik bel de brandweer met de wens om daar een kacheltje te brengen of ze dat dan ook komen doen?? Ik heb zelf een aantal van die kacheltjes om de klant bij te staan, maar heb ze zelf moeten kopen vind eigenlijk dat het de taak moet zijn van Liander,zeker de kosten

Onzinvergelijking. Er is sprake van uitval van vitale infrastructuur, dat is geen individueel probleem. GRIP-1 is ook niet uit de lucht komen vallen. Als jouw kachel/water of wat dan ook uitvalt, dan kun je aankloppen bij de buren. In dit geval is ook dat geen optie.


gerritsen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
  • Brandweer
tja meningen kunnen verdeeld zijn ,ik vind het geen onzin
vanaf 1-1-2014 ex vrijwillige brandweerman


superfly

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 499
eigenlijk belachelijk dat de brandweer kachels moet gaan uitdelen,ben benieuwd wie dat gaat betalen???

Geloof dat de NL brandweer ook de taak van Bescherming Bevolking in zun pakket heeft na opheffen van het korps mobiele kolonnes (BB), past dus heel goed in het plaatje alleen willen wij en met ons de bestuurders dit wel eens vergeten.


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
eigenlijk belachelijk dat de brandweer kachels moet gaan uitdelen,ben benieuwd wie dat gaat betalen???

Hoe kom jij erbij dat door de brandweer of dat er op kosten van de brandweer straalkachels zijn uitgeleend? Als ik onderstaand stukje lees;

De brandweer heeft in de wijk een informatiepost ingericht, waar ook iemand aanwezig is van netbeheerder Liander. Ook werden er gisteravond vanuit de post straalkachels uitgeleend aan bewoners die daar behoefte aan hadden. De gemeente Ede heeft verder geregeld dat bewoners van de wijk in een nabijgelegen sporthal kunnen douchen.

Volgens mij staat er in het bericht dat er door de brandweer een informatiepost is ingericht, dat er in die post ook iemand aanwezig van Liander. Wat overigens ook niet meer dan logisch is lijkt mij gezien zij er als bedrijf er nauw bij betrokken zijn. En vanuit de informatiepost worden straalkachels uitgeleend. Er staat nergens dat het kachels van de brandweer zijn of dat ze door de brandweer zijn aangeschaft, misschien zijn de kachels wel aangeschaft door Liander, gemeente of weet ik veel. Er staat alleen dat deze kachels worden uitgeleend vanuit een informatiepost welke door de brandweer is ingericht.


GASMAN

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 40
Vrienden, de brandweer heeft wel degelijk bij ca 35 woningen een kacheltje geplaatst / uitgeleend . Mogelijk is er een afweging geweest tussen de tijd die liander nodig zou hebben om kachels te regelen En de gastechnische situatie veilig te stellen  en ander zijde de tijd die de brandweer nodig had om dit te regelen. Of het belachelijk is weet ik niet want als deze mensen elders gehuisvest moesten worden dan zou denk ik ook het rode kruis komen om de warme sporthal in te richten en niet liander.
Trouwens..  De oorzaak was een gesprongen waterleiding .. Dus richt je pijlen eens op de veroorzaker ;-)


gerritsen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
  • Brandweer
over eerst lezen gesproken dit bericht stond een aantal post terug.

Gisteravond deelde de brandweer al straalkachels uit




Kortom eerst goed lezen vooor je keihard begint te brulllen ;)
vanaf 1-1-2014 ex vrijwillige brandweerman


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Misschien zouden burgers zich, ook meer zelfvoorzienend kunnen zijn,  en zelf ook te zorgen dat men niet geheel afhankelijk is van de vitale infrastructuur,  en backup verwarming, een slim uitgezochte noodpakket, en reserve water hebben, voor een paar dagen.    
De zelfredzaamheid is blijkbaar beperkt.


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
over eerst lezen gesproken dit bericht stond een aantal post terug.

Gisteravond deelde de brandweer al straalkachels uit




Kortom eerst goed lezen vooor je keihard begint te brulllen ;)

Precies, waar lees jij dan dat het op kosten van de brandweer kachels uitgeleend worden? Want je valt over de kosten, maar ik lees ergens in het verhaal dat het op kosten van de brandweer gebeurd. Ik lees alleen dat de brandweer straalkachels uitdeelde, vermoedelijk vanuit hun opgerichte informatiepost.

Dat iemand of een bedrijf iets aan iemand geeft, leent etc. zegt toch niets over dat die iemand of bedrijf ook voor de kosten opdraait. Misschien deelde de brandweer straalkachels uit welke zijn aangeschaft door Liander???