GRIP 1 (uitval water en gas bij 50 huishoudens) wijk Veldhuizen - Ede 23-01-2013

Auteur Topic: GRIP 1 (uitval water en gas bij 50 huishoudens) wijk Veldhuizen - Ede 23-01-2013  (gelezen 12506 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
over eerst lezen gesproken dit bericht stond een aantal post terug.

Gisteravond deelde de brandweer al straalkachels uit




Kortom eerst goed lezen vooor je keihard begint te brulllen ;)

Waar staat dan dat de brandweer de straalkacheltjes in eigendom heeft aangeschaft om ze uit te delen aan de getroffen bewoners.
Waarschijnlijk heeft Liander er voor gezorgd dat de brandweer de straalkachels / elektrische radiatoren uit kon delen doordat Liander deze verwarming heeft aangekocht / gehuurd zodat de brandweer deze kon uitdelen.

Om over eerst begrijpend lezen voor je keihard begint te brullen gesproken. e050


Dibbus

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Waar staat dan dat de brandweer de straalkacheltjes in eigendom heeft aangeschaft om ze uit te delen aan de getroffen bewoners.
Waarschijnlijk heeft Liander er voor gezorgd dat de brandweer de straalkachels / elektrische radiatoren uit kon delen doordat Liander deze verwarming heeft aangekocht / gehuurd zodat de brandweer deze kon uitdelen.

Om over eerst begrijpend lezen voor je keihard begint te brullen gesproken. e050

De kacheltjes komen bij verhuur bedrijven vandaan. Bij 1 van de filmpjes van de nieuws uit zending is duidelijk te zien dat ze gehuurd zijn bij een verhuur bedrijf. Ik zou op zoeken bij welke nieuws uitzending het te zien was. En ik meen dat het ook duidelijk gezegd wordt


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Wat wordt er gezegd in de nieuwsuitzending dan? Dat de brandweer de kacheltjes uitdeelde of dat de brandweer ook de eventuele huurkosten van de kacheltjes betaald aan Boels, Bo-rent etc.


Dibbus

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 41
Wat wordt er gezegd in de nieuwsuitzending dan? Dat de brandweer de kacheltjes uitdeelde of dat de brandweer ook de eventuele huurkosten van de kacheltjes betaald aan Boels, Bo-rent etc.

kosten wordt niets gezegd.

Ook TV Gelderland was getuige van de snelle actie in Ede van AircoRent.
(ik hoop dat het lukt een filmpje omroep gelderland. Titel. zegt genoeg)


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Misschien zouden burgers zich, ook meer zelfvoorzienend kunnen zijn,  en zelf ook te zorgen dat men niet geheel afhankelijk is van de vitale infrastructuur,  en backup verwarming, een slim uitgezochte noodpakket, en reserve water hebben, voor een paar dagen.    
De zelfredzaamheid is blijkbaar beperkt.

Gas valt nog wel mee op het moment dat de elektra wegvalt heb je een veel groter probleem want dan doet naast je reguliere verwarming ook je  back-up verwarming het niet meer.
Dus in elk huis weer gewoon een hout / kolenkachel! maar ja dan mag je van de gemeente geen schoorsteen op het dak.
Zelfvoorzienend, het kan wel, maar de Nederlandse wet- en regelgeving maakt het waarschijnlijk onmogelijk als de burger het al zou willen.


R.C.

  • BHVer.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 77
Dit zal wel te veel off-topic gaan maar ongeveer een jaar geleden was er bij mij een defect aan de cv-ketel (rookgasafvoer was niet goed dicht / huurappartementencomplex).
De desbetreffende installateur gebeld maar deze konden het euvel niet dezelfde dag repareren.
Hij heeft de gastoevoer van de ketel dicht gedraaid en het netsnoer er vanaf gehaald.
Maar ik kreeg nog dezelfde dag een kachel te leen.
Dit was dus een goede service.


I1985

  • Monteur Laad/los
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 242
Misschien zouden burgers zich, ook meer zelfvoorzienend kunnen zijn,  en zelf ook te zorgen dat men niet geheel afhankelijk is van de vitale infrastructuur,  en backup verwarming, een slim uitgezochte noodpakket, en reserve water hebben, voor een paar dagen.    
De zelfredzaamheid is blijkbaar beperkt.

Tja maar hoever moet je gaan? We wonen in een modern rijk land, waar de hulpdiensten nooit ver weg zijn. Daar zijn we dan ook op uitgerust, zowel qua thuissituatie als de hulpdiensten. Bij kleinschalige incidenten kun je zo nog even naar de winkel, of zo nodig een tankstation, om nood middelen die je dan nodig bent. Bij grote incidenten zijn er diverse organisaties die over ons waken, en indien nodig zorgen voor huisvesting, eten/drinken, warmte etc.

Ik/wij zijn thuis op zich voor de meeste dingen wel voorbereid. Alleen niet in de vorm van een noodpakket, maar verspreid over het huis. En geen/weinig water voorraad. Doorgaans wel genoeg ander drinken in huis om tenminste 1 dag riant uit te zitten. Maar als de stroom uitvalt houd het toch al vlot op. Daar kun je niet meer zo eenvoudig zonder. En verwachten dat iedereen een noodstroom voorziening aanlegt lijkt me ook niet reëel.

Wanneer je in 'the middle of nowhere' woont, uren verwijdert van alle hulpdiensten etc (in ons kikkerlandje volgens mij onmogelijk) dan wordt zelfredzaamheid natuurlijk een stuk belangrijker. Maar mensen zoals die voorbijkomen bij Doomsday Preppers hebben naar mijn idee toch echt een steekje los. Sommigen zijn gewoon echt 24/7 bezig en spenderen bijna al hun geld aan het aanleggen van voorraden, wapenarsenalen en schuilplaatsen...

Dan heb ik liever onze nuchtere Nederlanders die misschien 1 keer in hun leven een huur kacheltje aangeboden krijgen van een brandweerman om het in deze kauw een paar dagen uit te zingen.


gerritsen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
  • Brandweer
Waar staat dan dat de brandweer de straalkacheltjes in eigendom heeft aangeschaft om ze uit te delen aan de getroffen bewoners.
Waarschijnlijk heeft Liander er voor gezorgd dat de brandweer de straalkachels / elektrische radiatoren uit kon delen doordat Liander deze verwarming heeft aangekocht / gehuurd zodat de brandweer deze kon uitdelen.

Om over eerst begrijpend lezen voor je keihard begint te brullen gesproken. e050

Ja zo kunnen we nog wel een uurtje doorgaan,heb ik gezegd dan dat ze van de brandweer zijn??ik heb gezegd uitgedeeld .

Dus ja begrijpend lezen en trouwens ik brul niet slaat nergens op die term
vanaf 1-1-2014 ex vrijwillige brandweerman


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
eigenlijk belachelijk dat de brandweer kachels moet gaan uitdelen,ben benieuwd wie dat gaat betalen???

@gerritsen:

Hier val jij toch echt over de kosten! En in mijn veronderstelling was dat vanwege de kosten van de straalkacheltjes, maar blijkbaar heb ik dat dan verkeerd begrepen. Naar welke kosten ben jij dan benieuwd die betaald dienen te worden? Ben jij een klant van Liander?


gerritsen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
  • Brandweer
bedoel de inzet van de brandweer mannen die de wijk zijn ingegaan om de kachels uit te delen, en daar kom de catering ook nog eens bij,en ja ik ben klant bij nuon maar de netbeheerder is Liander ja
vanaf 1-1-2014 ex vrijwillige brandweerman