GRIP 1 (uitval water en gas bij 50 huishoudens) wijk Veldhuizen - Ede 23-01-2013

Auteur Topic: GRIP 1 (uitval water en gas bij 50 huishoudens) wijk Veldhuizen - Ede 23-01-2013  (gelezen 12735 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

gerritsen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
  • Brandweer
Mischien is daar wel een verzekering voor zodat alle kosten vergoed worden ,maar dat weet ik dus niet
vanaf 1-1-2014 ex vrijwillige brandweerman


gerritsen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
  • Brandweer
Heerlijk, dat typisch Nederlandse gezeik over niks. O0

Wees blij dat dat gewoon kan, kacheltjes uitdelen en mensen helpen, of is gerritsen ook zo iemand die gaat klagen als een kat uit de boom is gehaald of een vastgevroren eend wordt gered door de brandweer?

Nee Gerritsen is gewoon een brandweer man,maar vind het wel leuk om het ter discussie te stellen dit soort dingen,en dan uit zakelijk oogpunt
vanaf 1-1-2014 ex vrijwillige brandweerman


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Met welke reden wil je deze dicussie aanzwengelen?


gerritsen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
  • Brandweer
Met als reden dat ik benieuwd ben hoe er over gedacht word en dan niet de hulpverlening ,maar de zakelijke kant
vanaf 1-1-2014 ex vrijwillige brandweerman


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Nee Gerritsen is gewoon een brandweer man,maar vind het wel leuk om het ter discussie te stellen dit soort dingen,en dan uit zakelijk oogpunt
Als jij al brandweerman bent,dan zou je toch moeten weten hoe het in dit soort zaken aan toe gaat. En dat de brandweer dan even de handen uit de mouwen steekt om de medemens te helpen. En dat het zakelijke oogpunt helemaal niet belangrijk is op dat moment.


gerritsen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
  • Brandweer
Dat begrijp ik zeker wel ,maar ze willen toch de brandweer zakelijker maken dus ik vind gewoon dat als er door een privaat bedrijf gebruik gemaakt word van de brandweer de gemeente het eigenlijk moet door berekenen

Even voor de duidelijkheid de hulpverlening op zich is geen discussie maar zakelijk gezien heb ik daar mijn vraag tekens bij
vanaf 1-1-2014 ex vrijwillige brandweerman


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Ah met andere woorden, als dit in jouw verzorgingsgebied was gebeurd dan had je een klus gekregen waar je niet op zat te wachten?


gerritsen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
  • Brandweer
Ah met andere woorden, als dit in jouw verzorgingsgebied was gebeurd dan had je een klus gekregen waar je niet op zat te wachten?

 ik zou ook gaan helpen tuurlijk,maar blijf er wel bij dat ik eigenlijk vind dat het niet onze taak was om het te doen
vanaf 1-1-2014 ex vrijwillige brandweerman


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
ik zou ook gaan helpen tuurlijk,maar blijf er wel bij dat ik eigenlijk vind dat het niet onze taak was om het te doen
Het is heel simpel. Met een GRIP1 situatie, een boel huishoudens in de kou is dat niet het momoent om te gaan discussieren of de brandweer wel of niet die kachels gaat uitdelen. Dan wordt dit gewoon gedaan. Je hebt de mensen daarvoor bij elkaar, dus meteen zinvol inzetten.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
ik zou ook gaan helpen tuurlijk,maar blijf er wel bij dat ik eigenlijk vind dat het niet onze taak was om het te doen

En maar klagen dat alles in Nederland zo duur is, de reden is de uurtje factuurtje mentaliteit in Nederland.
Wat het dat aan gaat kunnen we een voorbeeld nemen aan Duitsland met hun nabuurschap mentaliteit, bestaat trouwens ook nog in een groot deel van Oost Nederland.