Kunnen blijkbaar wel een dagje gemist worden op de zaak. Ik vind het allemaal maar raar. Ik woon dichtbij de Belterwiede en heb de luxe dat ik er al een paar keer heb kunnen schaatsen maar ik snap heel die gekte niet eromheen. Als je ziet wat een (belasting)geld dit nu allemaal weer kost. Waarom moet ineens iedereen nu toertochten schaatsen? In alle rust een paar km daar is toch veel leuker. Dit is op sommige plekken gewoon een optocht, heeft niks met schaatsen te maken.
Misschien omdat men (hulpverleners incluis) er de laatste dagen juist op heeft gehamerd dat je niet zelf zomaar het ijs op moet gaan, maar alleen bij uitgezette goedgekeurde veilige knsb tochten?
Nu is er zo'n tocht, en ga jij klagen dat iedereen daarheen gaat, en daarbij onnodige hulpverleningskosten veroorzaakt
Afgelopen jaren heb ik ook een paar dagen vrij genomen om een paar mooie tochten te kunnen schaatsen. Toertochten zijn daar ideaal voor: veilig ijs, mooie routes waar je zelf niet zou komen, etc. Helaas waren toen ook sommige tochten té druk. File-schaatsen houdt niemand van (denk ik..).
Andere mensen nemen een week vrij voor wintersport, ik als het mogelijk is om te kunnen schaatsen. Niks vreemds aan lijkt me?