GRIP 2 (afblazen Vijf Merentocht) - Giethoorn 24-01-2013

Auteur Topic: GRIP 2 (afblazen Vijf Merentocht) - Giethoorn 24-01-2013  (gelezen 16262 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Onger Oensien

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 431
Reactie #50 Gepost op: 24 januari 2013, 13:51:26
Vele zullen wel werk hebben en diverse mensen hebben de luxe dat ze tussendoor dagen kunnen opnemen als ze willen.

Kunnen blijkbaar wel een dagje gemist worden op de zaak. Ik vind het allemaal maar raar. Ik woon dichtbij de Belterwiede en heb de luxe dat ik er al een paar keer heb kunnen schaatsen maar ik snap heel die gekte niet eromheen. Als je ziet wat een (belasting)geld dit nu allemaal weer kost. Waarom moet ineens iedereen nu toertochten schaatsen? In alle rust een paar km daar is toch veel leuker. Dit is op sommige plekken gewoon een optocht, heeft niks met schaatsen te maken.


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Reactie #51 Gepost op: 24 januari 2013, 14:01:34
p2kflex
13:58:43 24-01-13GROUP-1PRIO 1 Inmelden quad C2000 : Beulacke De : Veneweg : 294 7946LX Wanneperveen 1234
0611143BRW Steenwijkerland (Giethoorn) (Bevelvoerder)
0611145BRW Steenwijkerland (Giethoorn) (Kazernecode)
0611146BRW Steenwijkerland (Giethoorn) (Blusploeg)
0611170BRW Steenwijkerland (Giethoorn) (Lichtkrant)
0806240Meldkamer Oost Nederland (Monitorcode)


egbert

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 3
  • Reddingsbrigade Almere/Naarden
Reactie #52 Gepost op: 24 januari 2013, 15:16:32
Kunnen blijkbaar wel een dagje gemist worden op de zaak. Ik vind het allemaal maar raar. Ik woon dichtbij de Belterwiede en heb de luxe dat ik er al een paar keer heb kunnen schaatsen maar ik snap heel die gekte niet eromheen. Als je ziet wat een (belasting)geld dit nu allemaal weer kost. Waarom moet ineens iedereen nu toertochten schaatsen? In alle rust een paar km daar is toch veel leuker. Dit is op sommige plekken gewoon een optocht, heeft niks met schaatsen te maken.

Misschien omdat men (hulpverleners incluis) er de laatste dagen juist op heeft gehamerd dat je niet zelf zomaar het ijs op moet gaan, maar alleen bij uitgezette goedgekeurde veilige knsb tochten?
Nu is er zo'n tocht, en ga jij klagen dat iedereen daarheen gaat, en daarbij onnodige hulpverleningskosten veroorzaakt  ???

Afgelopen jaren heb ik ook een paar dagen vrij genomen om een paar mooie tochten te kunnen schaatsen. Toertochten zijn daar ideaal voor: veilig ijs, mooie routes waar je zelf niet zou komen, etc. Helaas waren toen ook sommige tochten té druk. File-schaatsen houdt niemand van (denk ik..).
Andere mensen nemen een week vrij voor wintersport, ik als het mogelijk is om te kunnen schaatsen. Niks vreemds aan lijkt me?


Onger Oensien

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 431
Reactie #53 Gepost op: 24 januari 2013, 16:15:01
Er zullen heus wel echte schaatsliefhebbers bij zijn hoor maar ik heb het idee dat het echt een soort hype is.
Als dit al uit de klauwen loopt kun je een 11stedentocht helemaal op je buik schrijven. Ondanks dat er daar niet door iedereen meegeschaatst kan worden maar dat was vorig jaar ook al zo'n idiote vertoning.
Het kan gewoon niet meer omdat Jan en alleman hierop af komt....


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #54 Gepost op: 24 januari 2013, 16:25:57
Het is gewoon een sign of our time.

We weten veel sneller dan vroeger wanneer er een toertocht is. En voor een schaatser is er niets mooiers als bij een blauwe lucht met weinig wind over sloten en vaarten te glijden op echt natuurijs. Koek en zopie, gelijkgestemden en een dagje in de natuur.

En dus gaat de schaatser - zeker met dooi in het vooruitzicht! - zijn best doen om zo'n tocht te rijden. Vorig jaar hadden ze er acht duizend.
Ik denk dat je er niet aan ontkomt om dit soort tochten met een voorinschrijving te doen om goed zicht te houden op het aantal rijders.

Volgens de laatste berichten gaat er nog even gesproken worden of de tochten van morgen wel door gaan.


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Reactie #55 Gepost op: 24 januari 2013, 19:07:31
Fotobommel ‏@Fotobommel

#wanneperveen. (social) media schetst te negatief beeld over 5 merentocht. Er lag idd water op het ijs maar levensgevaarlijk en chaos NEE.
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


Brandslanghaspelhouder

  • manschap A - Duiker
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 85
Reactie #56 Gepost op: 24 januari 2013, 19:12:24
Er zullen heus wel echte schaatsliefhebbers bij zijn hoor maar ik heb het idee dat het echt een soort hype is.
Als dit al uit de klauwen loopt kun je een 11stedentocht helemaal op je buik schrijven. Ondanks dat er daar niet door iedereen meegeschaatst kan worden maar dat was vorig jaar ook al zo'n idiote vertoning.
Het kan gewoon niet meer omdat Jan en alleman hierop af komt....

Het zijn toch allemaal schaatsliefhebbers? Ze gaan er niet voor niets heen. Gewoon van dit soort ervaringen leren en volgende keer opnieuw een schaatstocht houden. Het is nu prima opgelost, teveel schaatsers dus afgelast. Verder geen grote ongelukken oid.

Het zijn gelukkig 20.000 schaatsers, ipv 20.000 voetbalhooligans of 20.000 projectx haren jongeren.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #57 Gepost op: 24 januari 2013, 21:54:06


Roger Weimar
@Langebroeder
Zo, de GNK-c is eens de garage uitgeweest. Alleen stand-by, inzet bleek gelukkig niet nodig #5merentocht pic.twitter.com/5XfykYUY

9:19pm · 24 Jan 13

Alle #Sigma leden IJsselland bedankt voor de snelle opkomst!


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #58 Gepost op: 24 januari 2013, 22:18:55
IJsclub Belterwiede
@ijswanneperveen
#vrijwilligers #schaatsers, bedankt voor deze dag. Was ietsie anders verlopen dan bedoeld. Ondanks dat bedankt voor de positieve reacties.

4:48pm · 24 Jan 13

IJsclub Giethoorn
@Ysclubgiethoorn
Schaatsers vrijwilligers overheden hulpdiensten dank voor jullie inzet. Het was een bijzondere dag #5merentocht #wanneperveen #giethoorn

4:54pm · 24 Jan 13 ·



En nog een opmerkelijke:

IJsclub Giethoorn @Ysclubgiethoorn
Er is veel gebeurd en vooral veel 'geschreven'. Achteraf viel het allemaal reuze mee: indianenverhalenImprovisatietalent #wanneperveen hulde

5:11pm · 24 Jan 13


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #59 Gepost op: 24 januari 2013, 22:33:59
Beide ijsclubs @ijswanneperveen en @Ysclubgiethoorn doen allerlei retweets om niet het ijs maar hun straatje schoon te vegen.
Wellicht moet je ook niet het bestuur van de ijsclubs maar de gemeente iets verwijten die maatregelen had moeten vereisen om een grote toestroom tegen te houden.

IJsclub Giethoorn retweeted
Obbe Lubach @obbelubach
Volgens media chaos bij merentocht. Volgens mij fantastische organisatie. Bedankt @ijswanneperveen en @Ysclubgiethoorn .

Jsclub Giethoorn retweeted
Egbert Brinks @EgbertBrinks
@ijswanneperveen Blij dat er nog mensen durven te organiseren. Zonder jullie geen natuurijstochten. Ga vooral door!

IJsclub Giethoorn retweeted
Egbert Brinks @EgbertBrinks
@ijswanneperveen Bedankt voor de fantastische tocht vandaag! Tegen alle fantasten: blijf liever op het kunstijs #toporganisatie #klûntrekker

IJsclub Giethoorn retweeted
Gert Hardeman @GertHardeman
Mee eens! RT @Ysclubgiethoorn: vooral veel 'geschreven'. Achteraf viel het allemaal reuze #wanneperveen hulde

IJsclub Giethoorn retweeted
Woof en miauw shop @woofenmiauwshop
@Ysclubgiethoorn Helemaal eens. was er vandaag. Prima georganiseerd en opgelost. hulde mensen!!