Waarom mag Pierre dat niet zeggen? Op dit soort fora wordt er nogal wat onzin beweerd door (te) enthousiaste mensen. Bijvoorbeeld mensen die denken dat hun korps unieke voertuigen hebben heeft, als eerste een bepaald type voertuig heeft enz enz. Dit doen zij zonder eerst objectief onderzoek te doen naar hun bewering. Ik irriteer mij daar nogal aan en vind het goed als mensen daar op reageren.
Dus als iemand beweerd tdat er maar 5 korpsen een bepaald voertuig hebben maar dat is niet zo dan mag iemand, in dit geval Pierre, in mijn ogen gerust die persoon op zijn fout aanspreken.
Brandpreventje, heb jij objectief onderzoek gedaan naar de eventuele fouten in de opgave van Kris? Ik betwijfel het, en gezien de kwaliteit van zijn foto's zou ik hem niet durven typeren als een (te) enthousiast mens die nogal wat onzin beweert.
Maar waar het mij om gaat: natuurlijk mag je iemand corrigeren, maar doe het op een aardige, fatsoenlijke manier. Wij hebben, denk ik, allemaal hetzelfde doel voor ogen: elkaar op de hoogte brengen van wat er speelt in hulpverleningsland en dan ga je elkaar niet afzeiken. Dus: c'est le ton qui fait la musique.