Brandweer België

Auteur Topic: Brandweer België  (gelezen 203281 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

brwzav

  • Hulpverlenings fotograaf België (Vooral regio Zaventem - Brussel)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 467
Reactie #250 Gepost op: 12 augustus 2013, 20:41:14






Korps : Brandweer Overijse
Zone : Vlaams-Brabant Oost
Bosbrandtankwagen
Merk : Man
Model : TGM
Inhoud : 4 000 L
Extra: Heeft WigWag zie je niet veel bij nieuwe brandweervoertuigen in BE


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #251 Gepost op: 13 augustus 2013, 01:31:55
Citaat van: pierre link=msg=1190334 date=1376072743

5 tal korpsen? Denk van niet (. .. ..) Mss best later eerst eens checken hoeveel korpsen zo'n voertuig hebben he vind je niet?
Pierre: voor een junior-lid heb je wel een erg grote mond. Zo ga je niet met elkaar om op dit forum, misschien eerst eens tot 10 leren tellen?
Mario: ook al is jouw tekst inmiddels verdwenen, je hebt het goed gezegd.


Brandpreventje

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,469
Reactie #252 Gepost op: 13 augustus 2013, 18:53:34
Citaat van: brwzav link=msg=1191346 date=1376332874
Extra: Heeft WigWag zie je niet veel bij nieuwe brandweervoertuigen in BE

Wat is WigWag? :-O

Citaat van: paulg link=msg=1191424 date=1376350315
Pierre: voor een junior-lid heb je wel een erg grote mond. Zo ga je niet met elkaar om op dit forum, misschien eerst eens tot 10 leren tellen?
Mario: ook al is jouw tekst inmiddels verdwenen, je hebt het goed gezegd.

Waarom mag Pierre dat niet zeggen? Op dit soort fora wordt er nogal wat onzin beweerd door (te) enthousiaste mensen. Bijvoorbeeld mensen die denken dat hun korps unieke voertuigen hebben, als eerste een bepaald type voertuig heeft enz enz. Dit doen zij zonder eerst objectief onderzoek te doen naar hun bewering. Ik irriteer mij daar nogal aan en vind het goed als mensen daar op reageren.

Dus als iemand beweerd dat er maar 5 korpsen een bepaald voertuig hebben maar dat is niet zo dan mag iemand, in dit geval Pierre, in mijn ogen gerust die persoon op zijn fout aanspreken.


Piecke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 597
Reactie #253 Gepost op: 13 augustus 2013, 19:03:48
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1191672 date=1376412814
Wat is WigWag? :-O

Waarom mag Pierre dat niet zeggen? Op dit soort fora wordt er nogal wat onzin beweerd door (te) enthousiaste mensen. Bijvoorbeeld mensen die denken dat hun korps unieke voertuigen hebben, als eerste een bepaald type voertuig heeft enz enz. Dit doen zij zonder eerst objectief onderzoek te doen naar hun bewering. Ik irriteer mij daar nogal aan en vind het goed als mensen daar op reageren.

Dus als iemand beweerd dat er maar 5 korpsen een bepaald voertuig hebben maar dat is niet zo dan mag iemand, in dit geval Pierre, in mijn ogen gerust die persoon op zijn fout aanspreken.

WigWag waren volgens mij de knipperende koplampen als ik het goed begreep, waar die term vandaan komt weet ik ook niet.

En dat over die reactie, dat had, naar mijn mening, op een meer nettere manier gemogen.


brwzav

  • Hulpverlenings fotograaf België (Vooral regio Zaventem - Brussel)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 467
Reactie #254 Gepost op: 13 augustus 2013, 19:37:37
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1191672 date=1376412814
Wat is WigWag? :-O
Citaat van: Piecke link=msg=1191676 date=1376413428
WigWag waren volgens mij de knipperende koplampen als ik het goed begreep, waar die term vandaan komt weet ik ook niet.
Inderdaad dit zijn knipperende koplampen of ook wel alternerende koplampen genoemd.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #255 Gepost op: 13 augustus 2013, 19:59:34
Citaat van: brwzav link=msg=1191680 date=1376415457

Inderdaad dit zijn knipperende koplampen of ook wel alternerende koplampen genoemd.
@brandpreventje,

Precies zoals brwzav zegt O0
https://www.youtube.com/watch?v=PR8a7alZwrI
code3paris


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #256 Gepost op: 14 augustus 2013, 01:51:26
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1191672 date=1376412814
Waarom mag Pierre dat niet zeggen? Op dit soort fora wordt er nogal wat onzin beweerd door (te) enthousiaste mensen. Bijvoorbeeld mensen die denken dat hun korps unieke voertuigen hebben heeft, als eerste een bepaald type voertuig heeft enz enz. Dit doen zij zonder eerst objectief onderzoek te doen naar hun bewering. Ik irriteer mij daar nogal aan en vind het goed als mensen daar op reageren.

Dus als iemand beweerd tdat er maar 5 korpsen een bepaald voertuig hebben maar dat is niet zo dan mag iemand, in dit geval Pierre, in mijn ogen gerust die persoon op zijn fout aanspreken.

Brandpreventje, heb jij objectief onderzoek gedaan naar de eventuele fouten in de opgave van Kris? Ik betwijfel het, en gezien de kwaliteit van zijn foto's zou ik hem niet durven typeren als een (te) enthousiast mens die nogal wat onzin beweert.
Maar waar het mij om gaat: natuurlijk mag je iemand corrigeren, maar doe het op een aardige, fatsoenlijke manier. Wij hebben, denk ik, allemaal hetzelfde doel voor ogen: elkaar op de hoogte brengen van wat er speelt in hulpverleningsland en dan ga je elkaar niet afzeiken. Dus: c'est le ton qui fait la musique.


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #257 Gepost op: 14 augustus 2013, 07:57:26
Citaat van: paulg link=msg=1191757 date=1376437886
Brandpreventje, heb jij objectief onderzoek gedaan naar de eventuele fouten in de opgave van Kris? Ik betwijfel het, en gezien de kwaliteit van zijn foto's zou ik hem niet durven typeren als een (te) enthousiast mens die nogal wat onzin beweert.
Maar waar het mij om gaat: natuurlijk mag je iemand corrigeren, maar doe het op een aardige, fatsoenlijke manier. Wij hebben, denk ik, allemaal hetzelfde doel voor ogen: elkaar op de hoogte brengen van wat er speelt in hulpverleningsland en dan ga je elkaar niet afzeiken. Dus: c'est le ton qui fait la musique. Het is de toon die de muziek maakt.
Als we elkaar toch gaan verbeteren, we zitten ten slotte op een Nederlandstalig forum.  ;) Back on Topic maar weer  :)


Asterix 900

  • Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 915
Reactie #258 Gepost op: 14 augustus 2013, 10:59:54
Citaat van: paulg link=msg=1191757 date=1376437886
Brandpreventje, heb jij objectief onderzoek gedaan naar de eventuele fouten in de opgave van Kris? Ik betwijfel het, en gezien de kwaliteit van zijn foto's zou ik hem niet durven typeren als een (te) enthousiast mens die nogal wat onzin beweert.

Wat heeft de kwaliteit van foto's er nu mee te maken?  ::) En als het dan toch gaat om iemand te corrigeren op een "aardige, fatsoenlijke manier", laat dan ook maar uitspraken als "Pierre: voor een junior-lid heb je wel een erg grote mond. Zo ga je niet met elkaar om op dit forum, misschien eerst eens tot 10 leren tellen? " achterwege.


brwzav

  • Hulpverlenings fotograaf België (Vooral regio Zaventem - Brussel)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 467
Reactie #259 Gepost op: 14 augustus 2013, 14:43:12
Ik heb een fout gemaakt , oké.
Dat mensen mij dan verbeteren daar heb ik geen enkel probleem mee in tegendeel,  maar zoals hier boven gezegd het gaat erom op welke manier/toon iemand een ander persoon verbeterd.
;) Back on Topic maar weer  :)

Korps : Brandweer Halle
Type : Officiervoertuig (van de Kapitein)
Merk: Volvo
Model: V50

Korps: Brandweer Kapelle
Type : Multifunctioneel terreinvoertuig
Merk : Land Rover
Model : Defender