Geld te weinig zeker......

Auteur Topic: Geld te weinig zeker......  (gelezen 19512 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #20 Gepost op: 6 april 2005, 23:14:33
De prent voor het zebrapad is 45 euro volgens de boetebase, had hij/zij soms geen ID kaart bij zich ?

firemanr

• Gast
Reactie #21 Gepost op: 7 april 2005, 00:19:44
De prent voor het zebrapad is 45 euro volgens de boetebase, had hij/zij soms geen ID kaart bij zich ?

Het was € 25,-- en ja hij had zn ID kaart bij.... ;)

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #22 Gepost op: 7 april 2005, 09:07:32
Hoezo hebben ze tegenwoordig geld te weinig in het Zeeuwse. Hoe wanhopig zijn ze in Terneuzen???? Komt de jongste op zn fiets van school naar huis, krijgt ie een bekeuring omdat ie voor mensen die aan een VOSP stondden, niet voor stopte met de fiets!!!!!!

Sjongejonge, dan heb je als motoragent weer een goede dag zeg. € 25,-- als bekeuring.

Ze moeten eens reageren als er burenruzies zijn of als je huiselijk geweld hebt naast je deur, maar "daar komen ze niet voor, want dat ligt aan de verschillende culturen".

Ze zijn gewoon schijtbenauwd als er geweld aan te pas komt, maar gastjes die van school naar huis fietsen en hun licht doet het niet of zo iets als niet stoppen voor een VOSP is natuurlijk lang zo gevaarlijk niet. >:(

en weet je wat ik denk, als je zo'n jongen een waarschuwing geeft (ik weet niet hoe oud hij is) dat hij al erg genoeg is geschrokken, ik heb ook wel eens een waarschuwing gehad van politie en nog weet ik het, dat maakt meer indruk als zo een bon
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 7 april 2005, 15:00:14
en weet je wat ik denk, als je zo'n jongen een waarschuwing geeft (ik weet niet hoe oud hij is) dat hij al erg genoeg is geschrokken, ik heb ook wel eens een waarschuwing gehad van politie en nog weet ik het, dat maakt meer indruk als zo een bon

Nu wordt iedereen boos op mij, maar dat moet dan maar...

Ik ben van mening dat juist op kleine vergrijpen goed gelet moet worden. Maar dan ook alle vergrijpen van iedereen. Fietsen op de stoep of in het voetgangersgebied, hand (richting) niet uitsteken, tegen het verkeer in rijden enz. Juist als je als politie laat merken dat je scherp staat krijg je weer respect van kandidaat boefjes, en worden ze het wellicht nooit echt! Niet "net doen of je niets gezien hebt", maar meteen aanspreken en naar bevind bekeuren.

Henk

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #24 Gepost op: 7 april 2005, 15:07:37
Nu wordt iedereen boos op mij, maar dat moet dan maar...

Ik ben van mening dat juist op kleine vergrijpen goed gelet moet worden. Maar dan ook alle vergrijpen van iedereen. Fietsen op de stoep of in het voetgangersgebied, hand (richting) niet uitsteken, tegen het verkeer in rijden enz. Juist als je als politie laat merken dat je scherp staat krijg je weer respect van kandidaat boefjes, en worden ze het wellicht nooit echt! Niet "net doen of je niets gezien hebt", maar meteen aanspreken en naar bevind bekeuren.

Henk
Nee henk..das collecteren...ofzo... ;)

Het enige "probleem" met voor kleine vergrijpen gaan mulderen is dat je dan de hele dag staat te praten/discuzeuren met mensen die vinden dat je boeven moet gaan vangen... Hoe kleiner het vergrijp hoe meer geëmmer erbij komt...  De meeste "assistentie collega" meldingen komen voort uit dat soort verbaliseringssituaties..vooral het wildplassen staat dan op nr 1... "maar hij doet het toch netjes in de gracht..." ::)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #25 Gepost op: 7 april 2005, 15:23:40
Dat houdt in dat daar geen toezicht meer op is. Dan moet je het verbod afschaffen. Je moet (wil je je gezicht niet verliezen) alleen dat verbieden wat ook gehandhaafd kan worden.  Ik heb dat als concierge met succes toegepast op verschillende scholen. Let eens op wat er gebeurd op een school als de absenten niet meer goed bijgehouden worden, omdat het zoveel werk is. Krijg je nog veel meer werk, want absentie (spijbelen) hangt samen met allerlei andere misdragingen (= ordeproblemen), tot aan inbraak in de school toe! Als ik twee weken geen aandacht schonk aan de orde in de kantine had ik twee maanden nodig om dat te hertsellen. Maar zorg je voor een goed beleid kan je in je eentje in een kantine voor 400 ll met je handen op de rug de orde "handhaven"  

Maar als alle kleine vergrijpen geen aandacht krijgen groeit de jeugd op met het idee "dat alles mag en kan".

Henk

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #26 Gepost op: 7 april 2005, 15:36:22
Ik heb me misschien een beetje verkeerd uitgedrukt, of niet volledig... Wat ik bedoel is inderdaad zoals je zegt op de kleine dingen gaan letten, zodat je uiteindelijk het afglijden naar grotere dingen misschien voorkomt...

Daarnaast bedoel ik dat de nederlander (of misschien in mijn geval de amsterdammer) ook eens zou moeten accepteren ipv protesteren....als je weet dat je iets fout gedaan hebt leg het dan 1x uit waarom je vindt van niet, als je een soepele agent hebt kom je er dan misschien mee weg, maar het zorgt iig voor een betere sfeer... niet zoals nu het wel lijkt alsof de slogan is "regels zijn voor iedereen, behalve voor mij als het me uitkomt" ...ofzo ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #27 Gepost op: 7 april 2005, 15:45:05
Juist! Want waar je als "toezicht houder/ ouder" voor uit moet kijken is dat je niet in een discussie verzandt waar bij jìj je staat te verdedigen waarom je het niet goed vindt. De discussie moet kort en duidelijk zijn: Kijk mij eens diep in de ogen en luister naar wat ik zeg: Wat je deed mocht niet. Vind je de bekeuring niet leuk? Mooi, daar is ie ook voor bedoeld!

Henk

firemanr

• Gast
Reactie #28 Gepost op: 7 april 2005, 16:04:11
Als zoon van een hulpverlener weet ie heus wel hoe het moet of niet moet, alleen degene die aan het zebrapad stonden, maakten totaal geen aanstalten om over te steken, dis zodoende is hij niet gestopt. Waarschijnlijk steekt ie nooit zn hand uit, maar dat weet ik niet, want daar ben ik nooit nie bij. Maar iemand doelbewust van een zebrapad afrijden gaat hij niet doen, dat weet ik wel zeker.

En nogmaals : het is hier geen Amsterdam, waar jeje moet haasten om over te steken, daar heb je hier tijd genoeg voor, dus is het gewoon weer een zoeken geweest en dan zijn schooljongens een makkelijke prooi. :-\

Ook een waarschuwing had meer indruk gegeven dan een boete. Nu heeft ie (en hij niet alleen) een idee van: bekijk het maar met je zije sokken en lapt ie het helemaal aan zijn laars. Als ze daar al boetes voor uit gaan delen. Ik geef hem geen ongelijk.....

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #29 Gepost op: 7 april 2005, 17:20:36

En nogmaals : het is hier geen Amsterdam, waar jeje moet haasten om over te steken, daar heb je hier tijd genoeg voor, dus is het gewoon weer een zoeken geweest en dan zijn schooljongens een makkelijke prooi. :-\

geef hem geen ongelijk.....

op het eerste, regels zijn regels (vind ik zelf dan, als je een bon krijgt heb je wat fout gedaan, ben je het er neit mee eens moet je bezwaar aantekenen.

op het tweede, zeg ik niets  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !