Geld te weinig zeker......

Auteur Topic: Geld te weinig zeker......  (gelezen 19107 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #90 Gepost op: 4 juni 2005, 07:02:14
Met c2000 is dat wel afgelopen. Ze weten niet eens meer dat er een containerbrand is. Het ligt ook aan het tijdstip van de dag. Als er weinig anders te doen is komen ze er op af. Wil je dan het soort agenten dat liever een blokje om rijdt en de andere kant op kijkt? Ik heb ze liever fel dan lui... ;D

Henk
Denk dat dat wel meevalt henk..ik heb nu ook geen scanner in de auto en toch ruik ik weleens naar brand ::)

Ik heb trouwens wel inderdaad het nieuwsgierige type als agent...die toch ook nog even kijkt of er misschien iemand met een jerrycan rondloopt ofzo ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #91 Gepost op: 4 juni 2005, 08:44:05
Als mijn kinderen thuis kwamen met een verhaal over kinderen uit de buurt die hun gepest hadden, of andere dingen die hun waren aangedaan, dan hoorde ik hun verhaal aan.

Het vervolg was dat ik samen met hem of haar bij de dader op bezoek ging om zijn deel van het verhaal te horen. Ik heb de zalige eigenschap dat ik uiterlijk heel rustig en redelijk kan blijven.

En vaak blijkt dan dat hij/zij er ook een deel schuldig is.

En boze vaders of moeders, die in de aanval gaan, zie je tot bondgenoot worden als je hen duidelijk maakt dat ik verhaal van de dader graag wil horen omdat elk verhaal twee kanten heeft.

Op de prent kun je zien wie hem uitgeschreven heeft.
Vraag die agent eens wat er gebeurd is. Dan kun je nog altijd nog constateren dat hij een kl[censuur]ak is ....


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #92 Gepost op: 4 juni 2005, 10:31:09
Hallo,

ik ben nieuw hier maar ik moet me toch iets van het hart. Niet alle politiemensen zijn erop uit om bekeuringen te schrijven. Dat ik dit soort dingen hoor van mensen op straat is al erg genoeg maar dat ik op een site zoals deze zoveel frustratie hoor richting politie dat vind ik nou jammer.

Laat aub de goede niet onder de slechte lijden.

groetjes Kim

Nou, ook de "slechte" kun je het niet persoonlijk aanrekenen dat ze niet altijd kunnen waarmaken wat de burgerij van hen verwacht. De politie is (net als onderwijs) zo belangrijk voor de democratie en Nederland, dat het mij verbaast hoe weinig de politiek zich voor hen inzet. Wel prestatie contracten maar geen dekking door de politiek als je door een stelletje tuig in het nouw gedreven wordt met diverse ernstig gewonden aan de kant van de politie als gevolg. Dan nog de opdracht om een bepaald aantal bekeuringen te halen. Wat nou als iedereen zich netjes gedraagt zo als het hoort. Waar haal je dan je bekeuringen vandaan. Gelukkig zijn er nog kinderen die op de stoep fietsen!
Dat komt dan niet zo sympathiek over, maar daar kan de agent niets aan doen!

Henk


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #93 Gepost op: 4 juni 2005, 16:29:56
Ik heb eerlijk gezegd wel eens de indruk dat de politie door sommigen niet gewaardeerd wordt als hulpverlener, maar slechts wordt gezien als hinderlijke dienst. Een agent is verplicht de door hem/haar waargenomen overtreding te bestraffen (toch?). Dat dit niet altijd gebeurt heet gedogenbeleid. Als je daarvan profijt hebt, heb je geluk. Als een agent iets niet gedoogd, is het eigenlijk niet meer dan rechtvaardig, het is die persoon zijn/haar plicht.

En politiemensen die bijvoorbeeld met de dienstauto van ZHZ naar Amsterdam gaan rijden, daar heb ik een grote hekel aan. Ze zetten de politie in een heel kwaad daglicht.
Dat vind ik vergelijkbaar met alochtone jongetjes die kleine misdaden plegen zoals diefstal en vernieling. Dit roept veel ergernis op en op die manier verzieken ze het voor andere alochtonen die hartstikke hun best doen om er wat van te maken in deze maatschappij, maar hieroor door sommigen geminacht worden.

Veel mensen hebben teveel moeite om zaken te realtiveren, waardoor ze niet zien dat het kleine aantallen zijn die de rotzooi uithalen  >:(.

(sorry, moest even m'n hart luchten  ;))
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #94 Gepost op: 4 juni 2005, 16:34:17
Ach. De ene haalt je binnen vanwege foto's maken en de andere agent vraagt of je ze door wilt mailen.  ::)

Waar liggen de grenzen.  ??? :-X


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #95 Gepost op: 4 juni 2005, 16:36:33
Ach. De ene haalt je binnen vanwege foto's maken en de andere agent vraagt of je ze door wilt mailen. ::)

Waar liggen de grenzen. ??? :-X
Bij een ieders eigen referentiekader gecombineerd met de opleiding en ervaring die je hebt....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #96 Gepost op: 4 juni 2005, 16:52:57
Ik heb eerlijk gezegd wel eens de indruk dat de politie door sommigen niet gewaardeerd wordt als hulpverlener, maar slechts wordt gezien als hinderlijke dienst. Een agent is verplicht de door hem/haar waargenomen overtreding te bestraffen (toch?). Dat dit niet altijd gebeurt heet gedogenbeleid. Als je daarvan profijt hebt, heb je geluk. Als een agent iets niet gedoogd, is het eigenlijk niet meer dan rechtvaardig, het is die persoon zijn/haar plicht.

En politiemensen die bijvoorbeeld met de dienstauto van ZHZ naar Amsterdam gaan rijden, daar heb ik een grote hekel aan. Ze zetten de politie in een heel kwaad daglicht.
Dat vind ik vergelijkbaar met alochtone jongetjes die kleine misdaden plegen zoals diefstal en vernieling. Dit roept veel ergernis op en op die manier verzieken ze het voor andere alochtonen die hartstikke hun best doen om er wat van te maken in deze maatschappij, maar hieroor door sommigen geminacht worden.

Veel mensen hebben teveel moeite om zaken te realtiveren, waardoor ze niet zien dat het kleine aantallen zijn die de rotzooi uithalen  >:(.

(sorry, moest even m'n hart luchten  ;))
Hoofdtaak van de politie is volgens mij ook "hinderlijk" zijn voor mensen die zich niet houden aan de regels zoals die door de voglksvertegenwoordiging zijn vastgesteld... Daarnaast is er nog een "hulp aan hen die dat behoeven"

"Kleine misdrijven"??? Dat zijn juist de dingen die dicht bij de mensen in de buurt komen, en waardoor men een onveilig gevoel krijgt... Die liquidatie om de hoek zal ze aan de **** roesten....daar zijn ze geen doelwit/slachtoffer van... Je kunt ook teveel relativeren ::)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #97 Gepost op: 4 juni 2005, 16:59:11
"Kleine misdrijven"??? Dat zijn juist de dingen die dicht bij de mensen in de buurt komen, en waardoor men een onveilig gevoel krijgt... Die liquidatie om de hoek zal ze aan de **** roesten....daar zijn ze geen doelwit/slachtoffer van... Je kunt ook teveel relativeren ::)

Ja, dat snap ik ook. Als het in de buurt van de mensen komt, hebben ze er last van (liquidaties maken mij ook niet zoveel uit, laat ze elkaar maar opruimen :-X). Maar het blijft een relatief kleine groep die de rottigheid uithaalt, waardoor de hele groep in een kwaad daglicht komt te staan.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #98 Gepost op: 4 juni 2005, 17:57:25
Ja maar Robin, weet je wel hoeveel gevaarlijker dat is..... ::)

Waarmee jij lafheid bij politiemensen suggereert.  Heel erg min dit!

Helaas staat deze discussie bol van dergelijke generaliserende en vooringenomen opmerkingen.  'ZE' komen alleen in grote getalen als er geen gevaar te duchten valt, 'ZE' doen niks anders dan boetes opleggen, 'ZE' laten boeven liever lopen, want dat is link etc. etc.

Een aantal reacties komt helaas niet boven het verjaardagsfeestjes-onderbuikgebral uit dat we zo goed kennen van sites als de (voormalige) Tuftufclub of Flitsservice. Namelijk daar waar iedere agent een Nazi is en slechts erop uit om eerzame automobilisten te beroven van spaarzame centjes.

Jammer dat daar ook collega-hulpverleners bij zitten die kennelijk uit hun slof schieten omdat zoonlief een bekeuring heeft gekregen.

Is ook typisch Nederlands, deze discussie. Ik bedoel die houding van wegmoffelene van de eigen verantwoordelijkheid door te verwijzen naar de grotere fouten bij een ander: er lopen nog boeven rond, dus mijn overtreding is lang zo erg niet. En doet mij ook denken aan dat walgelijke verschijnsel van ouders die in bijzijn van zoonlief op het politiebureau totaal uit hun dak gaan omdat die 'nazi's' het hebben aangedurfd om zoonlief te arresteren na gepleegde vernielingen. Of ouwelui die de leraar van hun zoon in elkaar rossen omdat die het aangedurfd heeft zoonlief (die nooooooit wat fouts doet) strafwerk te geven.

Bah, werd een beetje onpasselijk van de opmerkingen in deze discussie, met name op bladzijde 1 en 2.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #99 Gepost op: 4 juni 2005, 18:00:19
Bij een ieders eigen referentiekader gecombineerd met de opleiding en ervaring die je hebt....


Om hiermee maar even aan te geven hoe verschillend iedere agent is in zijn werk.