Geld te weinig zeker......

Auteur Topic: Geld te weinig zeker......  (gelezen 19124 keer)

0 gebruikers (en 24 gasten bekijken dit topic.

firemanr

  • Gast
Reactie #100 Gepost op: 4 juni 2005, 18:35:28
Waarmee jij lafheid bij politiemensen suggereert.  Heel erg min dit!

Helaas staat deze discussie bol van dergelijke generaliserende en vooringenomen opmerkingen.  'ZE' komen alleen in grote getalen als er geen gevaar te duchten valt, 'ZE' doen niks anders dan boetes opleggen, 'ZE' laten boeven liever lopen, want dat is link etc. etc.

Een aantal reacties komt helaas niet boven het verjaardagsfeestjes-onderbuikgebral uit dat we zo goed kennen van sites als de (voormalige) Tuftufclub of Flitsservice. Namelijk daar waar iedere agent een Nazi is en slechts erop uit om eerzame automobilisten te beroven van spaarzame centjes.

Jammer dat daar ook collega-hulpverleners bij zitten die kennelijk uit hun slof schieten omdat zoonlief een bekeuring heeft gekregen.

Is ook typisch Nederlands, deze discussie. Ik bedoel die houding van wegmoffelene van de eigen verantwoordelijkheid door te verwijzen naar de grotere fouten bij een ander: er lopen nog boeven rond, dus mijn overtreding is lang zo erg niet. En doet mij ook denken aan dat walgelijke verschijnsel van ouders die in bijzijn van zoonlief op het politiebureau totaal uit hun dak gaan omdat die 'nazi's' het hebben aangedurfd om zoonlief te arresteren na gepleegde vernielingen. Of ouwelui die de leraar van hun zoon in elkaar rossen omdat die het aangedurfd heeft zoonlief (die nooooooit wat fouts doet) strafwerk te geven.

Bah, werd een beetje onpasselijk van de opmerkingen in deze discussie, met name op bladzijde 1 en 2.


Ook jij heb recht op jouw mening, net als ieder ander forumlid. Jij ziet het zus, ik zie het zo. Daarom krijg je discussies en daar is dit forum voor opgezet.
Bedankt voor je waardevolle inbreng. :)


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #101 Gepost op: 4 juni 2005, 18:58:40
Ach ja, ik wil mijn mening nog wel eens met gepeperde woorden brengen. Maar wat ik feitelijk wil zeggen is: niets is zwart/wit. Er lopen kl..... rond bij de politie, maar ook bij de brandweer, bijv. vrijwilligers die zuipen en daarna gewoon meegaan in de uitruk, dat soort dingen. Maar daarmee is de gehele brandweer of politie nog niet slecht. De waarheid ligt dus altijd in het midden.  ;)
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #102 Gepost op: 4 juni 2005, 21:26:46
Ik vind dat je gelijk hebt Arie.
Toen dit topic er net was en ik de eerste reacties las, dacht ik ook dat het een topic zou worden waar gefrustreerden hun hart konden luchten met gezeik over de politie. Een topic om lekker af te kraken.
Gelukkig is er nog een normale (weliswaar enigzins verhitte  ;)) discussie uit voertgevloeid.
Die mensen doen gewoon hun werk, en natuurlijk zitten er rotte appels tussen, maar dat heb je overal wel denk ik.
Misschien is het wel goed dat anderen hier even kwijt kunnen wat er allemaal wel niet mis is met de politie, dan lezen ze aan de reacties wel of ze echt onrecht is aangedaan of dat dat wel mee valt.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #103 Gepost op: 4 juni 2005, 21:42:39
Ik vind dat je gelijk hebt Arie.
Toen dit topic er net was en ik de eerste reacties las, dacht ik ook dat het een topic zou worden waar gefrustreerden hun hart konden luchten met gezeik over de politie. Een topic om lekker af te kraken.
Gelukkig is er nog een normale (weliswaar enigzins verhitte  ;)) discussie uit voertgevloeid.
Die mensen doen gewoon hun werk, en natuurlijk zitten er rotte appels tussen, maar dat heb je overal wel denk ik.
Misschien is het wel goed dat anderen hier even kwijt kunnen wat er allemaal wel niet mis is met de politie, dan lezen ze aan de reacties wel of ze echt onrecht is aangedaan of dat dat wel mee valt.

k ben het met beide eens ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #104 Gepost op: 4 juni 2005, 22:51:42
Ik vind dat je gelijk hebt Arie.
Toen dit topic er net was en ik de eerste reacties las, dacht ik ook dat het een topic zou worden waar gefrustreerden hun hart konden luchten met gezeik over de politie. Een topic om lekker af te kraken.
Gelukkig is er nog een normale (weliswaar enigzins verhitte  ;)) discussie uit voertgevloeid.
Die mensen doen gewoon hun werk, en natuurlijk zitten er rotte appels tussen, maar dat heb je overal wel denk ik.
Misschien is het wel goed dat anderen hier even kwijt kunnen wat er allemaal wel niet mis is met de politie, dan lezen ze aan de reacties wel of ze echt onrecht is aangedaan of dat dat wel mee valt.
ik denk dat jij eens na moet gaan zoeken over het begrip FORUM.
De reacties die er zijn geplaatst zijn gebaseert op harde feiten,zeer zeker de reacties die ik heb geplaatst.
Dus ik zeik niet,ik vertel mijn ervaringen  die ik met de politie heb,en die zijn in sommige gevallen niet positief nee.
Dat jij dat meteen bestempeld als gezeik,dat is dan een tekortkoming aan jou en vraag ik me af of jij wel kritiek kunt verdragen richting de politie.

Ik loop toch ook niet te zeiken over de woorden van Ariet dat er nog steeds brandweermensen met een borrel op op de uitruk gaan,en waarom niet?omdat ik weet dat dat nog steeds gebeurt.


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #105 Gepost op: 4 juni 2005, 23:04:04
Denk dat jij zijn woorden nog eens goed moet lezen Peter. Ik lees nergens dat hij alle kritiek als 'gezeik'af doet.

Zelf vind ik dat kritiek moet kunnen, maar dat het te ver gaat als er stemming wordt gemaakt en alles en iedereen over één kam wordt geschoren. Ik verwijs nog maar eens naar opmerkingen in de trant van 'als het gevaarlijk wordt, durven agenten niet te komen'. Dat is totaal niet onderbouwd, volledig gebaseerd op veronderstellingen, laat staan dat je die beschuldiging kan hard maken als het over DE politie als geheel gaat.

Met andere woorden: kritiek hebben ok, maar ga niet alles over één kam scheren, en dat is wat er nog te vaak gedaan wordt als het om politie-aangelegenheden gaat. 
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #106 Gepost op: 4 juni 2005, 23:06:07
Denk dat jij zijn woorden nog eens goed moet lezen Peter. Ik lees nergens dat hij alle kritiek als 'gezeik'af doet.


Ariet,lees even terug  ;)
 
 
 
 
Maarten NAY
Erelid

 Online

Geslacht:
Berichten: 239



      Re: Geld te weinig zeker......
« Antwoord #102 Gepost op: Vandaag om 21:26:46 »      

--------------------------------------------------------------------------------
Ik vind dat je gelijk hebt Arie.
Toen dit topic er net was en ik de eerste reacties las, dacht ik ook dat het een topic zou worden waar gefrustreerden hun hart konden luchten met gezeik over de politie. Een topic om lekker af te kraken.
Gelukkig is er nog een normale


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #107 Gepost op: 4 juni 2005, 23:23:22
Peter, sorry, ik kwam misschien wat fel over, dat was niet de bedoeling.

Ik zal mezelf nog even citeren met de nadruk op een woord waar je denk ik overheen gelezen hebt.

Quote van mezelf:
Toen dit topic er net was en ik de eerste reacties las, dacht ik ook dat het een topic zou worden waar gefrustreerden hun hart konden luchten met gezeik over de politie.
-Einde Quote-

Ik stel dus niet dat mensen op dit forum hebben lopen zeiken over de politie (en ook niet dat kritiek op de politie gezeik is), ik zeg alleen dat ik dacht dat dit zou gaan gebeuren.

Als je er anders over denk zie ik dat wel in m'n pm want dat hoort volgens mij niet thuis in dit topic.


Ik kan best tegen kritiek over de politie, ik vind het zelfs leuk om daar dan op te reageren in de hoop de criticus tot andere gedachten te brengen.
Ik hoop dat we in goede vrede verder kunnen gaan met dit topic  ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #108 Gepost op: 4 juni 2005, 23:26:10
Peter, sorry, ik kwam misschien wat fel over, dat was niet de bedoeling.

Ik zal mezelf nog even citeren met de nadruk op een woord waar je denk ik overheen gelezen hebt.

Quote van mezelf:
Toen dit topic er net was en ik de eerste reacties las, dacht ik ook dat het een topic zou worden waar gefrustreerden hun hart konden luchten met gezeik over de politie.
-Einde Quote-

Ik stel dus niet dat mensen op dit forum hebben lopen zeiken over de politie (en ook niet dat kritiek op de politie gezeik is), ik zeg alleen dat ik dacht dat dit zou gaan gebeuren.

Als je er anders over denk zie ik dat wel in m'n pm want dat hoort volgens mij niet thuis in dit topic.


Ik kan best tegen kritiek over de politie, ik vind het zelfs leuk om daar dan op te reageren in de hoop de criticus tot andere gedachten te brengen.
Ik hoop dat we in goede vrede verder kunnen gaan met dit topic  ;)
we gaan zeer zeker in goede vrede verder,we zijn hier op het forum om van elkaar te leren  ;)
En waar gewerkt wordt vallen nu eenmaal spaanders dat is bij de politie zo,maar zeer zeker ook bij de brandweer.  ;)


firemanr

  • Gast
Reactie #109 Gepost op: 6 juni 2005, 08:20:02
Trouwens, het is nu van 6 april geleden (2 maanden)dat we zo'n geel papiertje gekregen hebben, alleen nog geen acceptgirootje??? Hoelang duurt zoiets? Of zou het al verjaart zijn? ;D ;D