Wat een verhaal Willem, ik denk dat het wel een beetje mee zal vallen, ten eerst kan Ambulancezorg Nederland vastleggen welke diensten direct toestemming hebben voor het dragen van de kledinglijn, ik noem maar even elke RAV en daaraan gelieerde diensten. De particuliere vervoerders (connexxion e.d.) hoeven daarmee al geen toestemming meer te vragen evenals de NHT's (die volgens mij in RK kleding werken)
Daarmee is het eerste deel van je reactie onderuit gehaald en afgedaan.
Afgedaan zeker niet, want het merkenrecht is zeer uitgebreid en zit vol haken en ogen waarbij de praktijk soms weerbastiger is dan de theorie.
Dus moet Ambulancezorg Nederland toch formeel toestemming verlenen/geven aan de RAV's, ook volgens jouw verhaal, om juridisch het gebruik van het nieuwe uniform bij de RAV's dicht te timmeren.
Het gaat om het beschermen van een merk. Het gebruik van een merk door derden kan juridisch gezien nooit automatisch worden toegeeigend zonder formele toestemming van de juridische eigenaar.
Dit is ook de essentie van het merkenrecht, er moet altijd toestemming verkregen zijn voor gebruik door derden, anders is er sprake van inbreuk op het merkenrecht. Ook al zijn het partners in de branche.
Het zal Ambulancezorg Nederland een enorme hoeveelheid werk en bijbehorende kosten opleveren m.b.t. werkuren, administratie en het opstellen van juridische documenten als aanschrijvingen, waarschuwingen, aanmaningen ed. en veel schriftelijk overleg met juristen en advocaten om
elke individuele EHBO organisatie, EHBO vereniging ed. afzonderlijk juridisch aan te pakken die de nieuwe kleding lijn of daaraan gelijkend gaat hanteren
Gezien het grote aantal EHBO verenigingen (1500+) en de vele tientallen commerciele EHBO evenementen organisaties wens ik Ambulancezorg Nederland dus veel succes en wijsheid met haar aankomende en groots opgezette project "Aanpak misbruik Ambulance kleding".