Ik zette vanmiddag bij binnenkomst de televisie aan en op Ned 2 was een programma genaamd De Dokters van de NTR.
Dit programma is dagelijks van 16.30 tot 17.00 uur, en behandelt een breed spectrum aan aandoeningen. Er zitten 4 artsen in witte jas a
In deze aflevering was Reanimatie een thema, en ik viel in op het moment dat de demonstratie begon.
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1306269van 2 min 20 tot 10 min 30 gaat het over reanimeren vanaf 6 min 30 begint de demonstratie
Vooropgesteld dat ik realistische voorlichting van het brede publiek erg belangrijk vind vielen me een aantal dingen op aan de demonstratie.
Bij het openen van de luchtweg wordt geen chinlift gebruikt
Bij geen ademhaling wordt de controle van de circulatie middels polscontrole aan de carotis aangeraden
De kleding wordt verwijderd bij aanvang borstcompressies.
Ook bij de beademingen wordt geen chinlift gebruikt
De AED wordt pas aangezet wanneer de plakkers al geplakt zijn.
Verder zijn er nog een aantal (schoonheids)foutjes. Ik ben van mening dat zulke informatie en demonstratie sessies een mooie aanvulling zijn voor het brede publiek, ik denk alleen dat wanneer zo een demonstatie gegeven wordt deze technisch gezien foutloos behoort te zijn.
Ik ben zeer benieuwd wat jullie van een dergelijke wijze van voorlichten van een breder publiek vinden?