Nieuwe bluspakken voor brandweer Amsterdam-Amstelland

Auteur Topic: Nieuwe bluspakken voor brandweer Amsterdam-Amstelland  (gelezen 20647 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HJ94

• Aspirant manschap & Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
Gepost op: 24 januari 2013, 09:25:29
Brandweer blij met nieuwe outfit

De brandweer Amsterdam-Amstelland heeft een nieuwe outfit. Met de nieuwe pakken kunnen de brandweermannen langer en beter werk verrichten.

De nieuwe pakken zijn okergeel. Roetvlekken en eventuele gevaarlijke stoffen zijn nu beter zichtbaar op het pak. De pakken zijn net zo hittebestendig als de voorganger, alleen voelt de brandweerman nu sneller wanneer het te heet wordt voor het pak.

Er zijn vijf verschillende pakken getest. Dit pak kwam uiteindelijk als beste uit de bus. Het korps beschikt nu over een sterke, comfortabele bescherming met een eenduidige uitstraling. Wij gingen woensdagavond even langs bij de brandweer om de pakken te bekijken. De brandweer legt uit waarom juist voor dit pak is gekozen. Omdat het korps Amsterdam-Amstelland de eerste in het land is met deze nieuwe pakken, zijn ze ook best een beetje trots op hun nieuwe werkoutfit.

Bron met videoreportage: http://www.at5.nl/artikelen/94908/brandweer-dolblij-met-nieuwe-pakken

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #1 Gepost op: 24 januari 2013, 16:21:49

Er zijn vijf verschillende pakken getest. Dit pak kwam uiteindelijk als beste uit de bus. Het korps beschikt Omdat het korps Amsterdam-Amstelland de eerste in het land is met deze nieuwe pakken, zijn ze ook best een beetje trots op hun nieuwe werkoutfit.

Bron met videoreportage: http://www.at5.nl/artikelen/94908/brandweer-dolblij-met-nieuwe-pakken
Moeten ze toch eens hier in de regio komen kijken. ::)

HTI

• Forum gebruiker
  • Medewerker O&O en Bevelvoerder
Reactie #2 Gepost op: 24 januari 2013, 16:33:30
Moeten ze toch eens hier in de regio komen kijken. ::)

Je weet toch hoe dat gaat met de media, je kan wel zeggen dat ze al door het hele land worden gebruikt maar dan heeft het helemaal geen nieuwswaarde meer.
Daarnaast wordt een verhaal uit Amsterdam toch op zijn "Amsterdams" verteld.  ^-^
Alles komt goed!

JAB

• Forum gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 24 januari 2013, 20:01:35
Het klopt toch? De pakken die in Amsterdam uit de doos van de leverancier komen worden door hen toch als eerste gebruikt?  :D Maar ja, ik heb nog nooit een Amsterdammer horen vertellen dat ze iets hebben overgenomen van een andere gemeente of korps die het al in gebruik heeft. Je hebt Amsterdam en de rest van..... O0 .

Defender

• Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 25 januari 2013, 00:00:03
Het klopt toch? De pakken die in Amsterdam uit de doos van de leverancier komen worden door hen toch als eerste gebruikt?  :D Maar ja, ik heb nog nooit een Amsterdammer horen vertellen dat ze iets hebben overgenomen van een andere gemeente of korps die het al in gebruik heeft. Je hebt Amsterdam en de rest van..... O0 .

De pakken zijn ook niet overgenomen van een ander korps of gemeente. Er is een uitgebreide testperiode geweest en na aanpassingen etc. is dit pak tot "winnaar" verkozen. Ik weet dat een aantal regio's interesse hebben getoond in de resultaten van de testen die gehouden zijn. Maar ik snap wat jullie bedoelen hoor 0098

Rood

• Forum gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 25 januari 2013, 08:23:31
Lion is niet helemaal nieuw voor Nederland, maar volgens mij de stof en de uitvoering wel.

Er is gekozen voor Millenia Light ipv Nomex.

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #6 Gepost op: 27 januari 2013, 18:25:35

AT5Amsterdam·
Gepubliceerd op 25 jan 2013
Citaat
Video: De brandweer in Amsterdam heeft nieuwe betere brandweerpakken. Lees verder: http://www.at5.nl/s/oGM
Samen sterk in de hulpverlening!

Firefighter1970-b.d.

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 27 januari 2013, 20:14:23
Lion is niet helemaal nieuw voor Nederland, maar volgens mij de stof en de uitvoering wel.

Er is gekozen voor Millenia Light ipv Nomex.

De Amsterdammers hebben na o.a. Utrecht, Twente en Gelderland-Midden gekozen voor uitrukkleding gemaakt van een Tencate Millenia stof maar voor Holland zijn ze waarschijnlijk de eerste en ja elke VR doet aanpassingen aan het standaardmodel.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #8 Gepost op: 27 januari 2013, 20:18:02
Nouja, het zal wel. Volgens mij zijn ze bij ons in de regio er nog niet over uit welke bluspakken wij gaan dragen. Je ziet wel een voorzichtige lijn ontstaan, maar die is nog erg onduidelijk.

Defender

• Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 27 januari 2013, 20:28:31
Een wereld van verschil tussen de zwarte stof (oude pakken) en de nieuwe okergele pakken. Ik heb in het testteam gezeten en de verschillen waren overduidelijk. Snap niet dat Kennemerland nieuwe pakken aan het aanschaffen is van de oude zwarte stof. Heb wel begrepen dat ze een stuk duurder zijn, dus misschien heeft het daar iets mee te maken ;D