Bovenstaande klopt. En je kunt al vanaf 16,5 jaar solliciteren als vrijwilliger. Houd er wel rekening mee dat doorstromen naar een functie van (fulltime, betaald) agent als vrijwilliger vrijwel niet mogelijk is. Dus ik zou het niet adviseren als opstapje naar het beroepswerk. Dan kun je beter wachten tot er een geschikte vacature wordt opengesteld.
Dat hangt volledig van je standplek (/het korps) af. Ik heb zelf wel eens aan de kaart getrokken, vanwege dit beeld dat (mede door de PA) geschetst wordt. Maar het mag duidelijk zijn dat je meer kansen tot doorstromen hebt, dan degene die geen ervaring heeft met de politie. Juist als vrijwilliger.
Hoi,
Is het mogelijk voor een vrijwilliger om biker te worden ?
Ik ben nu ook al biker, en heb dezelfde training gehad als bikers van de politie !
Gr Hans
Het is inderdaad makkelijker om door te stromen, als je bijvoorbeeld al ervaring hebt als biker van een handhavingsteam. Besef dat ook dit af hangt, welke rol je gaat vervullen op je standplek (schroom ook niet om dat soort dingen aan te geven of te vragen. Juist die actieve houding zijn we blij mee
). Als je bijvoorbeeld bij de surveillantenpoule wordt gestationeerd, waarin veel bikers nodig zijn. Is die kans vele malen groter, dan wanneer je alleen gevraagd wordt voor evenementen, waar ze niet nodig zijn.