Je hebt inderdaad helemaal gelijk, de manoeuvreer eigenschappen zijn belangrijker dan 150 PK extra onder je gat! Wie-o-wie weet trouwens waarom de KNRM van model is veranderd? Redned heeft 1 type, die elk jaar alleen veranderd qua ontwerp. Maar de maatschappij heeft een ander type!
Het verhaal is niet zo heel complex...
In eerste instantie heeft de KNRM met yamaha's getest.
De RIB's zijn allemaal voorzien van Yamaha's, dus de connectie was er al.
Helaas werden deze te duur gevonden per stuk.
Bij verder kijken kwamen ze op Sea doo uit. Toen was het eerste type van ons nog beschikbaar.
Dit is echt een back to basic type. Gewoon een normale gaskabel, manuele bucket, en niet al te veel poespas.
Het was ook een relatief kleine scooter.
Hier is 2 jaar mee gevaren.
Toen kwam seizoen 3, sea-doo maakte bekend niet meer het oude model te leveren. Tevens is er gekeken hoe betrouwbaar de scooter waren bij Redned, en is er een overstap gemaakt naar het nieuwe type. (meer eilanden dus we hadden meer scooters nodig.)
Nu heb ik in de wandelgangen vernomen dat de oudere scooters er uit gaan en er nieuwe type voor in de plaats komen, maar wat er waar van is?
? Reden: ook maar 1 type scooter voor de uniformiteit.
Het oude type is een heel fijn type, omdat het echt heel primitief vaart, alles wat de scooter doet, komt door jou. Jij bent volledig de baas zeg maar. Helaas is hij wel wat aan de kleine kant als je zo groot bent als ik. Het nieuwe type vaart eigenlijk wel bijzonder goed. Dit komt mede omdat de electronica wel heel mooi je helpt. En mede door zijn grote, is hij stabieler en vaart iets comfortabeler.