TIS 2.4 Sophiatunnel (spoortunnel) - Hendrik Ido Ambacht 30-01-2013

Auteur Topic: TIS 2.4 Sophiatunnel (spoortunnel) - Hendrik Ido Ambacht 30-01-2013  (gelezen 4802 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

leo A

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 277
  • LOTUSŪkring Zuid-Holland Zuid
    • Lotuskring Zuid Holland Zuid
Reactie #10 Gepost op: 30 januari 2013, 21:44:53
Helaas was dat dan een collega van mij  :'( :'(
service controleur kleine blusmiddelen Hap chauffeur Dordrecht LOTUS E.H. verlener https://bit.ly/2BTzliB?fbclid=IwAR1TCU2Ox-kHkiz_nwOC3rJZE6v4Kkv24z-


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #11 Gepost op: 30 januari 2013, 22:32:33
Daar hoef je toch niet om te huilen! Huil dan om het feit dat ik wakker werk getoeterd deze morgen. Door aanrijdende voertuigen naar dit automatisch verstuurde loze brandalarmsignaaltje. :D


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #12 Gepost op: 30 januari 2013, 22:36:19
Melding van vanmiddag was veroorzaakt door de monteur van de brand meld installatie.
Die was vergeten de GMC te bellen en doormelding uit te zetten.
Gebeurd met enige regelmaat, ik vind dat wanneer dit je werk is dat je dit soort fouten echt niet mag maken, het zou mooi zijn als je hiervoor de rekening kan indienen bij het desbetreffende bedrijf, maar goed dat is natuurlijk een persoonlijke mening.  98uiye
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Bjorndh

  • Informatiemanagement Rode Kruis
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 918
Reactie #13 Gepost op: 30 januari 2013, 22:39:01
Fouten maken is menselijk naar mijn idee O0
Freelance persfotograaf, Informatiemanagement Rode Kruis


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #14 Gepost op: 30 januari 2013, 22:42:03
Gebeurd met enige regelmaat, ik vind dat wanneer dit je werk is dat je dit soort fouten echt niet mag maken, het zou mooi zijn als je hiervoor de rekening kan indienen bij het desbetreffende bedrijf, maar goed dat is natuurlijk een persoonlijke mening.  98uiye
Wie eist er over het algemeen dat er in een pand of zoals nu in een tunnel een OMS moet zitten met doormelding? Volgens mij de brandweer zelf. Dus hoe wil je een rekening sturen? ::)


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #15 Gepost op: 30 januari 2013, 23:03:50
Wie eist er over het algemeen dat er in een pand of zoals nu in een tunnel een OMS moet zitten met doormelding? Volgens mij de brandweer zelf. Dus hoe wil je een rekening sturen? ::)
Ja dat klopt Peter, maar wie heeft deze nodeloze en kostbare uitruk veroorzaakt?  niet de gebruiker, maar een onderhoudsbedrijf.  :|
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #16 Gepost op: 30 januari 2013, 23:05:01
Ja dat klopt Peter, maar wie heeft deze nodeloze en kostbare uitruk veroorzaakt?  niet de gebruiker, maar een onderhoudsbedrijf.  :|
Klopt, maar iedereen maakt wel eens een fout, en geloof me deze monteur zal deze fout echt niet meer maken. ;D ;)


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #17 Gepost op: 30 januari 2013, 23:09:51
Wie eist er over het algemeen dat er in een pand of zoals nu in een tunnel een OMS moet zitten met doormelding? Volgens mij de brandweer zelf. Dus hoe wil je een rekening sturen? ::)
Nog even terug komen hier, het zit er echt wel aan te komen hoor, een goede zaak vind ik het trouwens!  O0

De brandweer in de regio Zuid-Holland Zuid rukt jaarlijks 2100 keer uit voor loos alarm. Instellingen met verhoogd risico zoals zorginstellingen, hotels, grote winkels en hoge gebouwen, zijn voorzien van brandmelders, die rechtstreeks alarm slaan bij de brandweer. Bij onvolkomenheden zoals roken, werkzaamheden, koken of slecht onderhoud aan de melder rukt de brandweer voor niets uit. De Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid wil nu in bepaalde gevallen boetes gaan geven voor loos alarm. In een persbericht geeft de Veiligheidsregio aan dat voor de betreffende instellingen informatiebijeenkomsten zijn gehouden en er zijn bij 'veelplegers' gesprekken gevoerd over hun verantwoordelijkheid om nodeloze brandmeldingen te voorkomen. Maar deze acties hebben tot dusver niets opgeleverd. Daarom wordt nu het opleggen van een dwangsom of afsluiting van het systeem overwogen. Elke uitruk van de brandweer kost geld. De Veiligheidsregio wijst bovendien op risico's in het verkeer en het feit dat de uitgerukte ploeg hulpverleners op dat moment niet inzetbaar is voor een eventuele echte brand of calamiteit.

Bron: VRZHZ
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #18 Gepost op: 30 januari 2013, 23:11:05
Duidelijke toelichting. Goeie zaak!