Competenties EHBO en AED instructeur

Auteur Topic: Competenties EHBO en AED instructeur  (gelezen 29681 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #60 Gepost op: 2 februari 2013, 16:46:38
Tijdens de rayon avond, was het onderwerp, " EHBO in spelvormen"
Wat mij opviel was, dat veel van de antwoorden en onderwerpen letterlijk uit het boekje kwamen.    
Al het andere werd afgekeurd. Het was een leuke avond en daar blijft het bij.

In de 18 jaar dat ik instructeur ben, heb ik altijd geprobeerd om zoveel mogelijk de "straat" in het leslokaal te krijgen.
Om dat te kunnen, moet je praktijk ervaring op doen, en het vertalen naar de mogelijkheden in het leslokaal.
Bij demonstraties geef ik aan bij de LOTUS wat ik wil bereiken en voor de rest is het aan de LOTUS om het op zijn manier te spelen.
Met welk verhaal hij komt, ik wil niet eens weten. Daarnaast geef ik tijdsvak van een kwartier om binnen te komen vallen.
Dat is dus midden in de les, ik staak de les en ga ik eerste hulp verlenen.

Ja en het gaat wel eens fout  98uiye


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #61 Gepost op: 2 februari 2013, 16:57:41
Je weet dat cursisten fouten overnemen?  ::)
Arts  www.alphalog.nl


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #62 Gepost op: 2 februari 2013, 17:25:14
Je weet dat cursisten fouten overnemen?  ::)

Ja, dat weet ik veel te goed.

En mijn cursisten weten ook, dat ik geen moeite  heb met kritiek, erger nog, ik heb mezelf in de hoek gezet.
Bruin tapijt, bruine snoer in dezelfde kleur, reanimatie en het SO lag op de snoer.

Cursist vroeg poeslief wat ik met die snoer op de grond ging doen ?

Even stil zijn, "Ook in het leven van een instructeur zijn er momenten dat je terug in je mand gestuurd wordt en dit is nu het geval" en ging in de hoek staan. Toen ik daar stond, hoorde ik cursist tegen andere cursist "dat kun toch niet zeggen" ik draaide mij om en zei "dat mag je niet doen, dat moet je doen"

En de les ging verder


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #63 Gepost op: 2 februari 2013, 17:30:11
Wat is het verschil tussen reanimatie op bruin tapijt en reanimatie op grijs tapijt?


Wpie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
    • EHBO Enkhuizen
Reactie #64 Gepost op: 2 februari 2013, 17:54:21
De kleur van het tapijt.
De rest blijft gelijk. 098uo
Groet Willem Hulpverlener EHBO Reanimatie AED Website: http://www.ehboenkhuizen.nl


helm

  • Gast
Reactie #65 Gepost op: 4 februari 2013, 13:17:55
Het Oranje Kruis noemt zijn instructeurs 'instructeur Eerste Hulp'.

En wat zijn de eisen aan de opleiders van deze instructeurs?


Lunatum

  • Arts
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 959
Reactie #66 Gepost op: 4 februari 2013, 13:37:29
http://www.hetoranjekruis.nl/Eisen%20aan%20een%20rayon%20per%201%20september%202012.pdf

(de precieze eisen aan de docent-instructeurs Oranje Kruis kan ik niet terugvinden)


helm

  • Gast
Reactie #67 Gepost op: 4 februari 2013, 14:01:52
(de precieze eisen aan de docent-instructeurs Oranje Kruis kan ik niet terugvinden)

Dit is ook al zeer informatief, bedankt.

Dus, voor zover nu bekend, zijn er buiten NedCert, Oranje Kruis en NRR geen organisaties die eisen stellen aan de competenties van de instructeur.


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #68 Gepost op: 4 februari 2013, 14:25:59
Dit is ook al zeer informatief, bedankt.

Dus, voor zover nu bekend, zijn er buiten NedCert, Oranje Kruis en NRR geen organisaties die eisen stellen aan de competenties van de instructeur.

Beste Rene,

Jouw conclusie is niet correct
Omdat ze geen externe certificering hebben, kunnen organisaties nog wel interne eisen stellen aan de competenties van de instructeur


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #69 Gepost op: 4 februari 2013, 14:40:18
Dit is ook al zeer informatief, bedankt.

Dus, voor zover nu bekend, zijn er buiten NedCert, Oranje Kruis en NRR geen organisaties die eisen stellen aan de competenties van de instructeur.

Wel geinig dat je de reanimatieborrelclub nog noemt, ze beginnen met eisen dat het een arts is, maar als je verder leest ga je via de ambulancechauffeur naar de instructeur van de duikclub "het drijvertje".