Wat me opvalt is dat voor zover ik heb kunnen zien ze nergens rijstrooksignalering hebben zoals wij hebben.
Juist door rijstrook signalering kan je naar mijn mening veel beter je incident beveiligen en de snelheid uit het achterop komende
verkeer halen en kan je vervolg ongelukken in de file voorkomen.
In de USA is veel hoogte vervoer en is in eerste instantie de wegbeheerder het punt van aanspreken als er iemand tegen straat meubilair op rijdt. Verder is het land te uitgestrekt om overal rijstrook signalering aan te leggen. Wel is er veel hetzelfde als in GB, er staan matrixborden in de middenberm en buitenberm.
Voorkomen van filevorming door RSS is niet helemaal juist, in veel gevallen zorgt het juist voor file daar zijn al veel onderzoeken naar gedaan. De plaatsen waar RSS wel werkt zijn ook de plaatsen waar intensief wordt gecontroleerd op de naleving ervan, zonder rijdt de één harder en de ander te langzaam waardoor je juist die file alleen maar creëert.
De verkeerskegels vind ik ook van een mindere kwaliteit.
Als je bijvoorbeeld kijkt op 06:20 dan worden er 30 cm kegels geplaatst zonder reflectie en ook later in de video zie je voor mijn
gevoel verkeerskegels met veel minder reflectie als bij ons.
Deze gebruiken we hier in NL ook nog steeds, maar ze heten hier zgn "dagkegels", kijk maar eens bij belijners. Ze zijn flexibeler en lichter om mee te nemen.
Een volle bus met verkeerskegels is ook altijd te zwaar(wordt in mijn ogen ook te weinig op gecontroleerd) met deze kegels niet.
Wat betreft reflectie, ja dat heb je in een land waar met rechtszaken iemand rijk kan worden. Er is een rechtszaak geweest waarbij iemand claimde verblindt te zijn door terugkaatsend licht van klasse 3 reflectie, dit heeft de staat Florida toen veel geld gekost omdat de rechter er in mee ging.
De hesjes zien er mooi uit echt Amerikaans maar ik vraag me wel af of onze Nederlandse hesjes niet veel beter zichtbaar zijn vanaf een grotere afstand.
Ik ben al blij dat ze hesjes dragen want deze zijn niet verplicht. Een reflecterend kruis over het lichaam is de minimale verplichting, en dan nog niet eens van de overheid uit maar van het verzekeringswereldje uit.
Onze hesjes zijn kwalitatief beter maar ook qua zichtbaarheid, Nederland eist een minimale zichtbaarheid en onopvallendheid.
Qua voertuigen valt er volgens mij ook nog flinke winst te behalen in de USA.
Ik zie nu heel veel donkere voertuigen met naar mijn mening minimale reflectie en contourmarkering.
Klopt, echter ook in Nederland is er geen eis qua uitvoering van een voertuig. Dit houdt dus ook in dat er asfaltbedrijven zijn die met zwarte voertuigen rijden. Maar ook dat de KMar met blauwe voertuigen en 1 pit op dak rijdt. Wat dat betreft is de nieuwe eis voor contourmarkering ook een goede stap.
Vraagje - wordt mobiele rijstrooksignalering in NL ihkv IM ingezet? (Ik kom niet zo vaak in gebieden zonder vaste signalering ).
Dat ligt aan de tijdsduur van het incident en de plaats. Bij langere tijd afgesloten wegen kan een MRS worden ingezet, echter wordt er meer gewerkt met een aagepast CROW96afig35a/b waarbij de rijdende afzetting komt te vervallen en indien mogelijk ook de borden in de middenberm worden herhaald.
Misschien ook een inzetgebied - maar dan heb je, zeker in de VS, aan een eenheid voor 3 rijstroken niet altijd genoeg
Geloof het of niet, ook de MRS is niet een Nederlandse vinding net als de TMA niet. Beiden komen uit de reclame wereld van de USA. Deze waren als eerste bedoeld om kermissen te promoten.
Er zijn overigens al MRS systemen die dubbelzijdig kunnen worden ingezet, dus op plaatsen met een vl of berm aan de middenzijde kun je nog meer rijstroken overbruggen.
De reden dat in NL er max 3 rijstroken kunnen worden gedaan is de eis van RSS bij meer dan 3 rijstroken.