Middelbrand (woning) Valkenboslaan - Den Haag 30-01-2013

Auteur Topic: Middelbrand (woning) Valkenboslaan - Den Haag 30-01-2013  (gelezen 2934 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

brw arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,131
  • one misson one goal
Reactie #10 Gepost op: 31 januari 2013, 07:28:14
ik zag op de beelden van regio15 dat er brandweermannen rondliepen met 2 ademluchtflessen op de rug ipv 1. lopen wij hier heel erg achter of wat is daar de gedachte achter.

mvg
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #11 Gepost op: 31 januari 2013, 08:24:03
ik zag op de beelden van regio15 dat er brandweermannen rondliepen met 2 ademluchtflessen op de rug ipv 1. lopen wij hier heel erg achter of wat is daar de gedachte achter.

mvg
Zie vanaf 00:28
Voor de impressie even tussendoor:
http://www.youtube.com/watch?v=fNGBwjmA1AM#ws
Het hoe en waarom van de twee flessen is mij onbekend.


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #12 Gepost op: 31 januari 2013, 09:45:17
Citaat
ik zag op de beelden van regio15 dat er brandweermannen rondliepen met 2 ademluchtflessen op de rug ipv 1. lopen wij hier heel erg achter of wat is daar de gedachte achter.
Dubbel cilinder pakket, zijn de ademluchttoestellen van de bemanning redvoertuig. Om niet elke keer met de korf naar beneden te moeten hadden de redvoertuigen deze sets. Deze sets zijn ook voor inzetten in de tunnels (tram en andere verkeerstunnels) Waren standaard onderdeel op de AB.
Met de komst van de buffercilinders op de nieuwe HW met aansluiting voor ademlucht in de korf en het wegvallen van het adembeschermingsvoertuig is het bijna nostalgie.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar