...
Kortom je reactie heeft geen enkele inhoud, is minderwaardig, stuitend en eigenlijk te triest om op te reageren maar ik kon het ff niet laten.
Je voelt je aangevallen. Dat wil nog niet zeggen dat de opmerking van 024 geen inhoud heeft, minderwaardig is, stuitend is en eigenlijk te triest om er op te reageren, wat je vervolgens toch doet.
Weet je hoe vaak het voorkomt in de Eerste Hulp lessen en praktijksituaties dat een EHBO'er een of meerdere handelingen niet kan uitvoeren vanwege beperkingen? Er zijn cursisten die nooit een stabiele zijligging, rautek of reanimatie kunnen laten zien tijdens een herhalingsles omdat ze knie- of rugklachten hebben, keer op keer. Als je competent wil blijven zul je moeten laten zien dat je de handeling beheerst zoals hij in de praktijk wordt toegepast. We kunnen keer op keer een oogje toeknijpen, maar dat is niet eerlijk tegenover de andere cursisten. Ofschoon het lovenswaardig is dat je je ondanks een beperking wil inzetten voor je medemens, moet je ook accepteren dat er beperkingen zijn. Dat bedoel ik niet richting jou persoonlijk, maar in het algemeen.
Ik sprak een paar jaar geleden een EHBO'er in een rolstoel, hij was verlamd vanaf zijn middel. Hij vertelde trots dat hij in staat was om te reanimeren, hij liet zich dan gewoon uit zijn rolstoel vallen en kon op zijn knieën zitten. Ondanks zijn vurige enthousiasme en inzet zou ik hem niet als volwaardig EHBO'er inzetten op een evenement. Natuurlijk, er zijn honderdduizend oplossingen aan te dragen, maar hij zal niet zelfstandig kunnen functioneren.
Waarom moeten we als mensen goede bedoelingen hebben maar meteen alle eisen en maatstaven laten varen? In mijn opleiding wordt een handeling echt niet afgetekend als ik niet heb laten zien dat ik hem kan.