Lunatum,
Ik zal mijn best doen met punten komma's: ook zo'n gebrek
Ik wil rautek noch een andere vaardigheid, handeling of regel onderuit halen. Ik kan zelf ook legio voorbeelden bedenken waarin rautek weldegelijk een noodzakelijke handeling is. Ik verwachte alleen een duidelijke situatie schets waarbij voor een EHV-er duidelijk is zijn enige optie een rautek is maar wel dusdanig dat het uitvoerbaar is. Dus geen dooddoener situatie want dan heb ik een beter dooddoener op de plank.
In je laatste opmerking geef je nu zelf aan dat een lichamelijke beperking niet van invloed hoeft te zijn. Dat is wezenlijk anders dan hetgeen 024 beweerd aan het begin van dit topic.
Rautek kan dus net zo belangrijk zijn als je volgende actie die volgt op de rautek daar bestaan wat mij betreft geen misverstanden over.
Een beperking in persoon, op welk vlak ook, behoeft dus ook niet bijvoorbaat een beperking te zijn in het handelen van de persoon, iemand met een beperking bijvoorbaat diskwalificeren lijkt mij dus ook erg kort door de bocht en onnodig krenkend voor de personen binnen de EHBO die wel beperkt zijn maar toch hun competenties op voldoende wijze weten aan te tonen.
Tel daarbij op dat, nu mijn gebrek openlijk op het forum ligt, er wellicht legio collega EHBO-ers zijn die ook met gebreken lopen welke zich pas na een inzet openbaren maar, dat is ons probleem en dat van onze omgeving zolang wij kunnen accepteren dat een inzet gevolgen heeft voor ons terwijl dit onze inzet niet schaad is dat ons probleem en van onze omgeving, het maakt me als EHBO-er niet minder geschikt.
Ik bedoel iemand die slecht kan lezen zou wellicht een prima EHBO-er zijn maar omdat zijn lezen beneden het gemiddelde ligt zou hij geen EHBO-er mogen worden omdat hij beperkt is ?? In dat kader refereer ik even naar het topic waarin Nikitacavia zich afvraagd wat haar mogelijkheden binnen de EHBO zouden zijn en daar krijgt zij allerhande oplossingen aangereikt en, gelukkig ook een aantal personen die haar dan wel voor houden dat een inzet als EHBO-er in de vorm van posten er niet in zal zitten maar, er wordt wel gesteld dat ondanks het niet kunnen handelen het altijd wel prettig is als iemand kan vertellen wat men moet doen....
Mijns inziens op een het zelfde subforum twee topics die 180 graden van elkaar verschillen.