Ik zie al dat we tot een gelijkluidige conclusie komen. We dachten dat het helder was, maar zo helder is het blijkbaar ook niet..
Ik ga met de onderbouwing van SIGM*A*S*H, mee, hij heeft het mooi verwoord.
De Opmerkingen van Delta, is precies zoals ik het altijd ook dacht. maar dat een en ander veel genuanceerder ligt, en bijsluiters van fabrikanten/distributeuren van deze materialen en zelfs verschillende eerste hulp, maar ook advanced en survivalboeken elkaar tegen spreken. bracht mij op de vraag.
Ik denk dat je in de wetenschap dat de warmte refelexie maar een zeer bescheiden bijdrage heeft in het op temparatuur houden van het lichaam en dat de effecten, vergelijkbaar zijn met die van een gewoon stuk winddicht zeil.
Dus stiekum maakt het niet uit welke kant je naar boven doet., als je hem er maar om doet.
De Zilverkleurige laag zou een iets betere reflectie waarde dan goudkleurige laag, maar het verschil is zo marginaal, dat ik de visuele argumenten een belangrijker aspect vindt.
He EHBO-er heb je die FOTO 1 ook nog.. , want jouw aanwijzingen over het inpakken van het slachtoffer zijn namelijk belangrijker veel belangrijker dan welke kleur van de folie je nu naar binnen en naar buiten doet.