Zeer grote brand (vleesverwerkend bedrijf) Ce-Es Duikerweg - Waalwijk 03-02-2013

Auteur Topic: Zeer grote brand (vleesverwerkend bedrijf) Ce-Es Duikerweg - Waalwijk 03-02-2013  (gelezen 7643 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Alexander

  • Brandweer - integrale veiligheid - EHBO - BHV - adviseur - docent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
    • Blog
Terechte opmerking, niet iedere OMS/PAC-melding is loos of ongewenst alarm.

We zien wel steeds meer panden met rechtstreekse OMS-aansluiting verdwijnen van de meldkamer brandweer maar via een PAC toch weer met meldingen terug komen. Of dat wenselijk is dat vraag ik mij af.

De mensen in Waalwijk hadden er een pittige en uiteindelijk ook een koude/gure klus aan.
Ik reageer op persoonlijke titel. Mijn vragen en/of opmerkingen zijn geen kritiek maar ik ben hooguit open en direct. Daarnaast altijd op zoek naar le


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Een goed voorbeeld waarom je elke OMS en PAC alarm serieus moet nemen. En dit dus ook geen klussen zijn voor TS2 of TS4 projecten. 998765


viffer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 135
TS2 of TS4 projecten. 998765

Misschien een domme vraag, maar wat zijn dat?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Misschien een domme vraag, maar wat zijn dat?
Domme vragen bestaan niet. ;)

Inplaats dat er met de standaard van 6 man op de TS wordt uigerukt, rukken er nu maar 2 of 4 man uit, aangevuld met een back-up TS met weer 4 man of 6 man.
Lees dit topic maar eens. ;)
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=3944


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869


Foto update op: 112Vandaag.nl


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Terechte opmerking, niet iedere OMS/PAC-melding is loos of ongewenst alarm.

We zien wel steeds meer panden met rechtstreekse OMS-aansluiting verdwijnen van de meldkamer brandweer maar via een PAC toch weer met meldingen terug komen. Of dat wenselijk is dat vraag ik mij af.

De mensen in Waalwijk hadden er een pittige en uiteindelijk ook een koude/gure klus aan.
Het jammere is dat we het voortraject niet kennen. Dus wat is er gebeurt voordat de brw Waalwijk werd geallarmeerd. Er zal een brandmelding bij het beveiligingsbedrijf binnen zijn gekomen, hebben zij eerst een beveiliger terplaatse gestuurd of is de melding direct doorgezet naar de brandweer.

Als er eerst een beveiliger is gaan kijken, en toen pas de brandweer is geallarmeerd is het wel gegaan zoals het hoort. Ik vraag me af of het eindresultaat anders zou zijn geweest als er een directe doormelding zou zijn geweest.


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Wat ik begreep daar. Is inderdaad eerst de beveiliger gaan kijken, en toen er daadwerkelijk brand was (Gelijk zwarte rookwolken) is de brandweer gealarmeerd.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Wat ik begreep daar. Is inderdaad eerst de beveiliger gaan kijken, en toen er daadwerkelijk brand was (Gelijk zwarte rookwolken) is de brandweer gealarmeerd.
Dank je wel Bernt ;)
Dan zullen we hier maar even van uit gaan, en wellicht komt de komende dagen het verhaal beter naar buiten.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
p2kflex
21:31:56 03-02-13GROUP-1PRIO 1 6031 DUIKERWEG 9 WAALWIJK BINNENBRAND (INC: 07)
1200019BRW Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant (OvD Waalwijk - Dongen - Loon op Zand) (Infocode)
1200886BRW Waalwijk (Ploeg 1)
1200887BRW Waalwijk (Ploeg 2)
1200888BRW Waalwijk (Ploeg 3)
1201351BRW Waalwijk (Besturing Kazerne)
1201979BRW Waalwijk (Lichtkrant)
1201999BRW Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant (Monitorcode)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
p2kflex
21:32:21 03-02-13GROUP-1PRIO 1 6051 DUIKERWEG 9 WAALWIJK BINNENBRAND (INC: 07)
1200873BRW Waalwijk (HW ploeg 1)
1200874BRW Waalwijk (HW ploeg 2)
1200875BRW Waalwijk (HW ploeg 3)
1201351BRW Waalwijk (Besturing Kazerne)
1201979BRW Waalwijk (Lichtkrant)
1201999BRW Veiligheidsregio Midden- en West-Brabant (Monitorcode)