Truck ramt afzetting wegwerkers A73 L 52,5 - Horst 04-02-2013

Auteur Topic: Truck ramt afzetting wegwerkers A73 L 52,5 - Horst 04-02-2013  (gelezen 9164 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #10 Gepost op: 6 februari 2013, 12:12:10
De foto's kunnen bij wijze van spreken zo het instructieboekje voor de botsabsorber in. De bots heeft zich zo op het eerste oog goed gehouden, en heeft dus gedaan wat ie moest doen.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #11 Gepost op: 6 februari 2013, 12:19:56
Wat ik mij dan weer afvraag.

Wat is de schade aan zo'n Bots? Is het alleen even constructie van de pijl vervangen en weer rijden of zit er meer schade aan zo'n wagen?

En hoe is het in vredesnaam mogelijk om zo'n wagen te missen en er frontaal op te klappen? Ben zelf 1 keer geweest bij een soort gelijk geval, maar dan met een personenauto. Hier bleek de bestuurder toen iets te diep in het glaasje gekeken te hebben en nog nooit 1 rijles gehad te hebben...
Maar een beroepschauffeur...
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


guest14264

  • Gast
Reactie #12 Gepost op: 6 februari 2013, 12:29:40
Wat ik mij dan weer afvraag.

Wat is de schade aan zo'n Bots? Is het alleen even constructie van de pijl vervangen en weer rijden of zit er meer schade aan zo'n wagen?

En hoe is het in vredesnaam mogelijk om zo'n wagen te missen en er frontaal op te klappen? Ben zelf 1 keer geweest bij een soort gelijk geval, maar dan met een personenauto. Hier bleek de bestuurder toen iets te diep in het glaasje gekeken te hebben en nog nooit 1 rijles gehad te hebben...
Maar een beroepschauffeur...

Denk dat de schade bij deze toch nog wel hoog oploopt, kijk maar eens naar de 4de foto. De koppelingsplaat zit compleet scheef en daarbij het chassie ook.


Panigale

  • Underthekuffer......
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 184
  • Team ABC
Reactie #13 Gepost op: 6 februari 2013, 15:39:13
Denk dat de schade bij deze toch nog wel hoog oploopt, kijk maar eens naar de 4de foto. De koppelingsplaat zit compleet scheef en daarbij het chassie ook.

Maar dan nog denk ik niet dat het een totaal los gevalletje is. Natuurlijk, de BOTS zelf heeft zijn werk gedaan, denk echter dat de truck waar hij aan vast zit nog wel is de redden. Mits denken zoals cabinekoppelingen e.d. geen schade hebben.  Zelfs het dragende delen als het chassie kunnen "gerecht" worden.

Ik vraag me ook af hoe het met de nek van de bestuurder van de bots is....


guest14264

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 6 februari 2013, 15:42:12
Maar dan nog denk ik niet dat het een totaal los gevalletje is. Natuurlijk, de BOTS zelf heeft zijn werk gedaan, denk echter dat de truck waar hij aan vast zit nog wel is de redden. Mits denken zoals cabinekoppelingen e.d. geen schade hebben.  Zelfs het dragende delen als het chassie kunnen "gerecht" worden.

Ik vraag me ook af hoe het met de nek van de bestuurder van de bots is....

Wellicht kan HIT ons wat meer informatie geven, als hij dit topic ook leest.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #15 Gepost op: 6 februari 2013, 16:17:42
Aangezien de kans bestaat dat HIT dit onderwerp niet gezien heeft heb ik hem een PB gestuurt met de vraag om hier even te komen kijken en vragen die er zijn te beantwoorden.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #16 Gepost op: 6 februari 2013, 18:23:30
Laat wel weer zien dat je nooit veilg bent op de snelweg, als iemand al een verlichte pijl op een vrachtwagen van een meter of drie hoog niet ziet, ziet hij een wis of berginsauto helemaal niet.


guest14264

  • Gast
Reactie #17 Gepost op: 6 februari 2013, 18:24:35
Laat wel weer zien dat je nooit veilg bent op de snelweg, als iemand al een verlichte pijl op een vrachtwagen van een meter of drie hoog niet ziet, ziet hij een wis of berginsauto helemaal niet.
Buiten dat als hier toevallig een wis stond met drip, dan was de schade nog erger.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #18 Gepost op: 6 februari 2013, 19:12:09
Wat is de schade aan zo'n Bots? Is het alleen even constructie van de pijl vervangen en weer rijden of zit er meer schade aan zo'n wagen?

Iig zonder uitleg TMA total-loss, maar als ik foto 3 zie ook de bevestiging aan de truck is einde. Verder als ik kijk naar de wielkasten is er van de originele verlichting van de auto ook niets meer over.

Verlichting (incl. montagebeugels) maken 2.500,-
van Weel TMA 2e hands niet meer nieuw te krijgen in deze bouw. 15.000,-
nieuwe montage aan het voertuig 3.5000,-

Dan zit je al op 21.000,- echter wat je niet kunt zien..... Als ik kijk met mijn scheve oog dan is het chassis krom, de linkerkant van de cabine staat lager dan de rechterkant. Als dit zo zou zijn dan komt er nog een keer 25.000 tot 54.000,- bij.


En hoe is het in vredesnaam mogelijk om zo'n wagen te missen en er frontaal op te klappen? Ben zelf 1 keer geweest bij een soort gelijk geval, maar dan met een personenauto.

Vaak is de keuze uit twee mogelijkheden, 1: Men rijdt te dicht op een groter voertuig dat uitwijkt en het voertuig erachter kan niet meer uitwijken. 2: Men haalt in omdat de weg ernaast leeg is en men verwacht gewoon geen TMA. In beide gevallen zijn de mensen dan de voorwaarschuwingen al voorbij gereden en hebben ze dringend een bezoekje aan Pearl nodig. Heelaas komt het ook nog vaak voor dat iemand in slaap is gevallen achter stuur.

Zelfs het dragende delen als het chassie kunnen "gerecht" worden.

Ik vraag me ook af hoe het met de nek van de bestuurder van de bots is....

Als het chassis krom is dan is hij total-loss, al is dat maar omdat de kosten hoger liggen dan de waarde. Echter waarom zou je hem willen laten maken, er is genoeg even zo mooi materiaal te koop.

Mijn laatste ongeval met een vrachtauto heeft mij heel veel spierpijn opgeleverd dus ik neem aan dat deze chauffeur dat ook zal ervaren.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


I1985

  • Monteur Laad/los
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 242
Reactie #19 Gepost op: 7 februari 2013, 00:36:07
Toch mooi om zulke vakkennis hier in huis te hebben  O0

Het herstel van die truck zal waarschijnlijk alleen haalbaar zijn onder de noemer hobby project. Aangezien het financieel dus waarschijnlijk niet rendabel zal zijn. Zo op het eerste oog is het wel een goede kandidaat voor de onderdelenmarkt...

Het is natuurlijk ook niet niks wanneer er een geladen vrachtwagen achterin klapt. Kan me zo voorstellen dat er vooral ontworpen is op een personenauto die er op klapt, en dat de boel dan makkelijk vervangen moet kunnen worden. Maar dat bij een ongeval met een vrachtwagen (en dan was dit nog een vrij lichte) de gehele truck eigenlijk altijd afgeschreven wordt?