Wat is de schade aan zo'n Bots? Is het alleen even constructie van de pijl vervangen en weer rijden of zit er meer schade aan zo'n wagen?
Iig zonder uitleg TMA total-loss, maar als ik foto 3 zie ook de bevestiging aan de truck is einde. Verder als ik kijk naar de wielkasten is er van de originele verlichting van de auto ook niets meer over.
Verlichting (incl. montagebeugels) maken 2.500,-
van Weel TMA 2e hands niet meer nieuw te krijgen in deze bouw. 15.000,-
nieuwe montage aan het voertuig 3.5000,-
Dan zit je al op 21.000,- echter wat je niet kunt zien..... Als ik kijk met mijn scheve oog dan is het chassis krom, de linkerkant van de cabine staat lager dan de rechterkant. Als dit zo zou zijn dan komt er nog een keer 25.000 tot 54.000,- bij.
En hoe is het in vredesnaam mogelijk om zo'n wagen te missen en er frontaal op te klappen? Ben zelf 1 keer geweest bij een soort gelijk geval, maar dan met een personenauto.
Vaak is de keuze uit twee mogelijkheden, 1: Men rijdt te dicht op een groter voertuig dat uitwijkt en het voertuig erachter kan niet meer uitwijken. 2: Men haalt in omdat de weg ernaast leeg is en men verwacht gewoon geen TMA. In beide gevallen zijn de mensen dan de voorwaarschuwingen al voorbij gereden en hebben ze dringend een bezoekje aan Pearl nodig. Heelaas komt het ook nog vaak voor dat iemand in slaap is gevallen achter stuur.
Zelfs het dragende delen als het chassie kunnen "gerecht" worden.
Ik vraag me ook af hoe het met de nek van de bestuurder van de bots is....
Als het chassis krom is dan is hij total-loss, al is dat maar omdat de kosten hoger liggen dan de waarde. Echter waarom zou je hem willen laten maken, er is genoeg even zo mooi materiaal te koop.
Mijn laatste ongeval met een vrachtauto heeft mij heel veel spierpijn opgeleverd dus ik neem aan dat deze chauffeur dat ook zal ervaren.