Medeleven gaat in elk geval uit naar alle betrokkenen en ouders in het bijzonder.
Hoewel je hoopt voor de ouders dat het niet waar zal zijn geeft het vinden van het SO toch een zekere rust, hoewel natuurlijk zeer hard heeft men in elk geval een lichaam om afscheid van te nemen en het tragische verhaal te verwerken, af te sluiten en een plekje te geven.
Dit maakt het allemaal niet minder ernstig (laat duidelijk zijn dat ik het niet zo bedoel) maar als je kijkt naar de ouders van bijvoorbeeld Tanja Groen of Nickie Verstappen, elke keer als er iets in die zaken "te melden valt" ga je telkens opnieuw door een hel. Een van de ouders van Tanja bijvoorbeeld ken ik van mijn tijd bij het huidige Tata waar hij af en toe de bus route reed waarin ik naar mijn werk ging, die man heb ik in een aantal weken gewoon "leeg zien lopen" tot ziek thuis en weer aan het werk, een dergelijke situatie houd je de rest van je leven in onzekerheid en "gelukkig" blijft die situatie de ouders van Anass bespaard, je kind verliezen (zeker door een misdrijf) gun je geen enkele ouder maar is bot gezegd "te overzien" dat je kind verdwijnt is een oneindige leegte waarvan je nimmer weet wanneer er weer een lichtpuntje gaat gloren en daardoor telkens opgerakeld wordt.
Voor allen die aanstoot nemen aan mijn tekst: Deze is niet zo bot bedoeld als geschreven noch om het feit minder ernstig te laten lijken.