Het valt me op dat er na de zelfmoordincidenten van afgelopen jaar, de media er bovenop zit. Zo wordt er al zeer snel gespeculeerd (gelijk na de vondst van het ontzielde lichaam van Anass, werd er al met schoolgenoten over pesten gesproken), terwijl er nog geen enkel detail openbaar is gemaakt.
Ook nu valt de media over elkaar heen, wanneer er ook maar het minste te melden valt. Het SBS-gehalte (excuses voor SBS6-liefhebbers) is extreem te noemen. Niemand heeft er immers iets aan wanneer er in elk nieuwsbericht wordt gemeldt: Het onderzoek is nog niet afgerond, òf, men gaat uit van zelfmoord, maar de politie kan een misdrijf nog niet uitsluiten.
Op deze manier komt het bij mij over, dat de politie het onderzoek niet op bewijzen sluitend probeert te krijgen, maar wordt aangemoedigd door wie dan ook, om dit incident als zelfmoord te kunnen bestempelen.
Ik bedoel dit absoluut niet aanvallend en beledigend. Maar juist door alle (tegenstrijdige) berichtgeving, wordt het voor ons (de nieuwsgierigen) onmogelijk om te geloven in welk scenario dan ook.