Jongen (13) krijgt 180 euro boete van BOA voor weggooien leeg blikje - Biezenmortel 05-02-2013

Auteur Topic: Jongen (13) krijgt 180 euro boete van BOA voor weggooien leeg blikje - Biezenmortel 05-02-2013  (gelezen 12578 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Als je de bon deelt in wit en geel mag je toch niets meer veranderen?
Alles wat je op de achterzijde van de bon invult komt toch ook niet op het geeltje? Dat is tenslotte waar het om gaat.


guest14264

  • Gast
Ik dacht dat ik dit geplaatst had in het topic over dat jochie die dat blikje weggooide, was het even kwijt, haha.
Dat wil dus zeggen, wanneer in dit geval, dat manneke een blikje weggooit en een boete van 130 euro krijgt, je een aantekening krijgt?

Of begrijp ik het verkeerd en is dat alleen in het geval wanneer hij voor de rechter komt en dan alsnog die 130 euro moet betalen?


Q88

  • Motorrijder
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
Jammer dat de foute feitcode is gebruikt en daardoor de boete extra hoog is.

Ik ben er natuurlijk niet bij geweest maar mijn gevoel zegt dat er tussen beide partijen op straat niet goed is gecommuniceerd.
Zo'n incident als dit, valt of staat namelijk met een stukje communicatie. Als de BOA duidelijk had uitgelegd wat bureau Halt had ingehouden dan had vader waarschijnlijk daarvoor gekozen en was dit niet zo geëscaleerd. Sommige Halt straffen zijn namelijk nog minder zwaar dan een paar auto's wassen.

Wel ben ik van mening dat vader beter zijn kind kan opvoeden ipv zo hoog van de toren te blazen (lees media opzoeken).  >:(
Afval op straat gooien is asociaal en mag van mijn part streng worden aangepakt.

Laatst heeft een minister nog gezegd dat de politie niet over de hoogte van de boetes gaat en gewoon moeten handhaven.  98uiye
Denk dat dit ook voor gemeentelijke BOA's geldt


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Als je de bon deelt in wit en geel mag je toch niets meer veranderen?

Waarom niet? Als je het maar kunt verantwoorden is er niks aan de hand.

Dit overigens los staand van de discussie over mensen die boos worden op de BOA in plaats van hun kroost aan te pakken en of het boetebedrag wel in verhouding is.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Als je de bon deelt in wit en geel mag je toch niets meer veranderen?

Het geeltje is alleen een afschrift. Het daadwerkelijke PV is het witte gedeelte. Er zijn genoeg collega's die de gegevens in een notitieboekje opschrijven en het bonnetje later uitschrijven. Dat mag eigenlijk niet maar heeft naar mijn weten nog nooit tot seponering van de bon geleidt.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Het geeltje is alleen een afschrift. Het daadwerkelijke PV is het witte gedeelte. Er zijn genoeg collega's die de gegevens in een notitieboekje opschrijven en het bonnetje later uitschrijven. Dat mag eigenlijk niet maar heeft naar mijn weten nog nooit tot seponering van de bon geleidt.

Hoezo mag dat niet? In verband met het moeten staandehouden indien mogelijk (o.i.d.)?


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Het geeltje is alleen een afschrift. Het daadwerkelijke PV is het witte gedeelte. Er zijn genoeg collega's die de gegevens in een notitieboekje opschrijven en het bonnetje later uitschrijven. Dat mag eigenlijk niet maar heeft naar mijn weten nog nooit tot seponering van de bon geleidt.

Je mag iemand gewoon een "bon" aanzeggen. Je noteert een BSN nummer en zegt dat de "bon" zal worden opgestuurd naar zijn adres.


Hoe doe je dat dan als jij bezig bent met een bekeuring en je krijgt een prio1 melding. Schrijf he hopelijk ook niet eerst rustig je bonnetje af. Tenminste ik niet.


Bengi

  • P-GLM
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
Je mag iemand gewoon een "bon" aanzeggen. Je noteert een BSN nummer en zegt dat de "bon" zal worden opgestuurd naar zijn adres.


Hoe doe je dat dan als jij bezig bent met een bekeuring en je krijgt een prio1 melding. Schrijf he hopelijk ook niet eerst rustig je bonnetje af. Tenminste ik niet.

Gewoon aanzeggen is niet geheel gewoon. Er staat ergens (geen parate kennis) dat je verplicht bent een afschrift mee te geven aan de betrokkene "tenzij dat redelijkerwijs niet mogelijk is".

Spoed is een goede rede maar een vergeten bonnenboekje bijvoorbeeld niet.


Edit: Art 4 lid 2 WAHV
"de door mij gepubliceerde uitingen vertegenwoordigen uitsluitend mijn persoonlijke mening en niets meer dan dat"


guest14264

  • Gast
Gewoon aanzeggen is niet geheel gewoon. Er staat ergens (geen parate kennis) dat je verplicht bent een afschrift mee te geven aan de betrokkene "tenzij dat redelijkerwijs niet mogelijk is".

Spoed is een goede rede maar een vergeten bonnenboekje bijvoorbeeld niet.

Ik weet niet hoe zeer we nu offtopic gaan, maar ik ben ooit staande gehouden. Voor een bekeuring (reed perongeluk 5m een 1richtings straat in toen ik al achteruit wilde omdat ik het al merkte, werd alleen al stil gezet) en toen heb ik geen afschrift gekregen omdat ze dat niet bij hadden? Kon niet verder vragen want ze rende weg en reden met prio 1 ineens weg.
Heb nog 30min staan wachten, ben toen maar vertrokken, nooit bekeuring gezien.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Het geeltje is alleen een afschrift. Het daadwerkelijke PV is het witte gedeelte. Er zijn genoeg collega's die de gegevens in een notitieboekje opschrijven en het bonnetje later uitschrijven. Dat mag eigenlijk niet maar heeft naar mijn weten nog nooit tot seponering van de bon geleidt.

Ik heb iig 2 ervan thuis liggen, op de één  gegevens op het geeltje kwamen niet overeen met het witje. De tweede waren op het witje aanvullingen gedaan tov het geeltje, ook geseponeerd.
Feit is dat veel burgers niet in beroep gaan, wil niet zeggen dat je mag aanvullen en/of veranderen.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.