Jongen (13) krijgt 180 euro boete van BOA voor weggooien leeg blikje - Biezenmortel 05-02-2013

Auteur Topic: Jongen (13) krijgt 180 euro boete van BOA voor weggooien leeg blikje - Biezenmortel 05-02-2013  (gelezen 12581 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

YNPD

  • Agent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 393
Brief van paps aan de burgemeester staat hier:
http://sitemanager.omroepbrabant.nl/media/uploads/Brief%20inzake%20Jens.pdf

Los van het feit dat ik de H022 als feitcode had gekozen gaan mijn haren al overeind staan van de taal van paps. Pa zal strijden tot zoonlief geen aantekening meer in zijn justitiële documentatie meer heeft. Dan kan hij lang strijden. Beedigd ambtenaar heeft het gezien + bekennende verklaring, dat zal een veroordeling worden. Wellicht zonder straf als de rechter erg mak is, maar het wordt wel een veroordeling.


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Gewoon aanzeggen is niet geheel gewoon. Er staat ergens (geen parate kennis) dat je verplicht bent een afschrift mee te geven aan de betrokkene "tenzij dat redelijkerwijs niet mogelijk is".

Spoed is een goede rede maar een vergeten bonnenboekje bijvoorbeeld niet.


Edit: Art 4 lid 2 WAHV

Dus de boete die mijn oudste laatst kreeg bij een fietsverlichtingscontrole zou niet mogen? Zijn BSN werd op een notitieblokje geschreven en geen afschrift mee. Dit omdat hij dan de trein kon halen.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Feit is dat veel burgers niet in beroep gaan, wil niet zeggen dat je mag aanvullen en/of veranderen.

Zéker dat dat mag! Je moet het alleen wel vermelden!

Edit: Art 4 lid 2 WAHV
Wet Mulder = Verkeersovertredingen dus!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Bjorndh

  • Informatiemanagement Rode Kruis
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 918
Op hart van nederland zeggen ze 360 euro boete
Welk bedrag is juist
Freelance persfotograaf, Informatiemanagement Rode Kruis


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Op hart van nederland zeggen ze 360 euro boete
Welk bedrag is juist

Onder de jongen onder de 16 jaar is wordt het bedrag gehalveerd.


DKAG

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 219
Kan me er toch niet aan onttrekken dat dit nou net datgene is waar de burgerij en de ambtenarij regelmatig over botsen.
ja, blikje op straat gooien moeten we niet doen, moeten we niet willen en moeten we tegen optreden....maar dan wel graag een belangenafweging maken. Had dat jochie nou niet gewoon een aanwijzing moeten krijgen blikje op te rapen en correct weg te gooien? Moet daar nou meteen zo'n bon voor uitgeschreven worden? Is dat wat we met zijn allen opvoeden noemen? er bestaat alleen maar links en rechts...geen midden? is dat de boodschap die de jeugd moet krijgen? ook "blauw" is een onderdeel van de maatschappij met onze handelingen, goed of slecht. Dat die vader de pen inschiet zorgen we zelf voor en waarschijnlijk een groot gedeelte van de schrijvers en lezers op dit forum ook.


Oscar

  • Boa Domein I en II
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 202
1.Verkeerde feitcode is toch normaal gesproken Seponeren door OvJ ?

2.Bij invullen combibon geef ik bij veel overtredingen geen geeltje af, maar wordt dit later toegezonden.
Bijvoorbeeld overtreding van de visserijwet is een vergunningsverbaal. Je moet dan later op het bureau nog natrekken of verdachte wel of niet in bezit was van vergunning van de rechthebbende om te mogen vissen.
Dit moet op mini vermeld worden, anders grote kans op sepo.
Je kan de mini op straat dus niet afmaken. Echter uiteraard wel verbaal aanzeggen en mededelen dat het afschrift toegezonden wordt..
Nog nooit problemen mee gehad.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
2.Bij invullen combibon geef ik bij veel overtredingen geen geeltje af, maar wordt dit later toegezonden.
Bijvoorbeeld overtreding van de visserijwet is een vergunningsverbaal. Je moet dan later op het bureau nog natrekken of verdachte wel of niet in bezit was van vergunning van de rechthebbende om te mogen vissen.
Dit moet op mini vermeld worden, anders grote kans op sepo.
Je kan de mini op straat dus niet afmaken. Echter uiteraard wel verbaal aanzeggen en mededelen dat het afschrift toegezonden wordt..
Nog nooit problemen mee gehad.
Dan nog moet je volgens mij het geeltje afgeven, alleen dan onder aanzegging van bekeuring/beschikking. Dit laat namelijk toe dat je een en ander nog uitzoekt.
In dit geval is een S van Schikkingsvoorstel afgegeven en dan dient de bon geheel overeen te komen met de afschrift. Niet mijn oordeel dit staat letterlijk in de brief die ik heb van de OvJ. Ik zal eens kijken of ik hem kan opdiepen het weekeinde, ze zijn alweer wat jaartjes oud.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Feitcode H 025 kan prima gebruikt worden. Het slaat op artikel 10.2 Wet Milieubeheer en het feit voldoet aan alle bestanddelen en elementen van het artikel. Strafbaarstelling in artikel 1a, onder 1 Wet ED.

Feitcode H 022 zou ook kunnen, die slaat op de afvalstoffenverordening of APV van de betreffende gemeente. Strafbaarstelling via (grondslag: artikel 10.23 Wet Milieubeheer) in artikel 1a, onder 1 Wet ED.

Citaat van: Artikel 10.2
1. Het is verboden zich van afvalstoffen te ontdoen door deze - al dan niet in verpakking - buiten een inrichting te storten, anderszins op of in de bodem te brengen of te verbranden.

Citaat van: Artikel 10.23
1. De gemeenteraad stelt in het belang van de bescherming van het milieu een afvalstoffenverordening vast.

Waarom alles is gegaan zoals het is gegaan is giswerk. We zijn er niet bij geweest, we horen enkel het verhaal van een boze vader die zelf niet met Halt akkoord is gegaan en de bekeuring te hoog vindt. Nou net het deel van een bekeuring die de BOA (of agent) niet bepaalt.


Germen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
Daarnaast heeft de jongen als je kiest voor H025 gelijk een misdrijf achter zijn naam staan.
Bij H022 niet, betreft een overtreding.