We weten niet hoe het netwerk daar doorgeschakeld is.
Wellicht worden via dit station ook andere TRAFO's gevoed.
Om veilig te kunnen werken zullen ze deze wellicht moeten uitschakelen.
Een andere reden kan zijn dat een deel van het laagspanningsrek nog onder spanning staat en uitgeschakeld moet worden om veilig te kunnen werken.
Let wel, dit is speculaas.
De simpele oplossing die enkelen hier voorstellen om maar aggregaten in te zetten, zal wel betekenen dat er spanning op het netwerk komt te staan.
En misschien ook op het deel dat gerepareerd moet worden. Weg veilige werkplek en misschien duurt het dan langer om de rest van wijk van spanning te voorzien.
Ze zullen hier wel degelijk een afweging hebben gemaakt, en geconcludeerd hebben dat het verstandiger is om tijdelijk een deel van het netwerk af te schakelen dan om aggregaten in te zetten.
Wat mij op dit forum vaak opvalt is dat allerlei beslissingen die worden genomen in twijfel worden getrokken zonder de ins en outs te kennen.
Die ken ik nu ook niet, dus ga ik er van uit dat ze weloverwogen de beslissing nemen om een deel van de wijk af te schakelen, na alle ins en outs afgewogen te hebben.
Jammer dat men vaak niet wacht tot er feiten bekend zijn met een reactie, maar reageert vanuit allerlie veronderstellingen.