Hondenoverlast

Auteur Topic: Hondenoverlast  (gelezen 16691 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Moon

• Senior gebruiker
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #10 Gepost op: 14 oktober 2012, 15:26:47
Mijn andere buurmeisje zei dat de honden een uurtje daarvoor even hadden geblaft, omdat er mensen voor onze tuin stonden te praten. Een halve minuut ofzo. Een uur later is de buurvrouw bij ons gaan aanbellen en kloppen en dan worden ze gek. Zeker midden in de nacht.

Een gesprek heeft geen nut. Ze wist ook niet volgens mijn zoon wat ze in de tuin deed bij ons. Een week daarvoor belde ze ook al aan, dat ze de overlast van onze katten zat was. Ehhh overlast??? Ik heb al zeker 5 jaar geen katten meer. Ze heeft vaker waanideeen. Heeft ook al eens bij iedereen aangebeld dat er gevaar was en dat we moesten vluchten.

Ik hou me vast aan beide naaste buren die geen overlast ervaren, alleen dat ze blaffen wanneer iemand aanbelt of wanneer iemand voor de tuin heel luidruchtig is. (ahum de zoon van betreffende buurvrouw dus met zijn vrienden).
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear

Christina3103

• Nieuwe gebruiker
  • *
Reactie #11 Gepost op: 15 februari 2013, 14:48:50
Ook ik wordt helemaal dol van een blaffende hond twee huizen verder. Gemeente en woningbouwvereniging willen alleen maar actie ondernemen als ik bereid ben tot een gesprek met deze mensen iets wat ik absoluut weiger. Mensen die door mijn raam staan te gluren om te kijken hoe het er binnen uit ziet en dreigen me voor de rechter te slepen als ik ze vriendelijk vraag of ze hun honden niet tegen mijn huis willen laten plassen, zijn bij mij geen gesprekspartner. Ik heb nu de woningbouwvereniging (Havensteder, Capelle aan den IJssel) laten weten dat ik recht heb op mijn woongenot en zij er voor zijn om te zorgen dat ik dat ook krijg. Van andere buren heb ik helaas weinig steun (of ze zijn nooit thuis of ze durven niet). Er wordt nu zelfs beweerd dat mijn hond ook regelmatig blaft, terwijl ik weet dat dit niet zo is. Ze weet amper hoe dat moet. Ik las dat Marco IF met hetzelfde probleem kampt, ook Havensteder die verder niet op wilt treden. Ik weet dat overlast in dit land moeilijk aan te pakken is, maar er moet toch iets aan gedaan kunnen worden? Dit is bijzonder irritant en ik wil er gewoon vanaf. Als iemand nog een gouden idee heeft, hoor ik het dolgraag.

Nick

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 15 februari 2013, 16:46:46
Ook ik wordt helemaal dol van een blaffende hond twee huizen verder. Gemeente en woningbouwvereniging willen alleen maar actie ondernemen als ik bereid ben tot een gesprek met deze mensen iets wat ik absoluut weiger. Mensen die door mijn raam staan te gluren om te kijken hoe het er binnen uit ziet en dreigen me voor de rechter te slepen als ik ze vriendelijk vraag of ze hun honden niet tegen mijn huis willen laten plassen, zijn bij mij geen gesprekspartner. Ik heb nu de woningbouwvereniging (Havensteder, Capelle aan den IJssel) laten weten dat ik recht heb op mijn woongenot en zij er voor zijn om te zorgen dat ik dat ook krijg. Van andere buren heb ik helaas weinig steun (of ze zijn nooit thuis of ze durven niet). Er wordt nu zelfs beweerd dat mijn hond ook regelmatig blaft, terwijl ik weet dat dit niet zo is. Ze weet amper hoe dat moet. Ik las dat Marco IF met hetzelfde probleem kampt, ook Havensteder die verder niet op wilt treden. Ik weet dat overlast in dit land moeilijk aan te pakken is, maar er moet toch iets aan gedaan kunnen worden? Dit is bijzonder irritant en ik wil er gewoon vanaf. Als iemand nog een gouden idee heeft, hoor ik het dolgraag.

Zoals bovengenoemd zijn de juridische maatregelen niet altijd even doeltreffend in deze gevallen en kan er in eerste instantie meer bereikt worden door de sociale kant te bekijken (buurtbemiddeling etc.). Hoewel het probleem niet door u zelf wordt veroorzaakt, heeft u zelf natuurlijk wel een verantwoordelijkheid bij het oplossen ervan. Als u al weigert om het gesprek aan te gaan, kan ik me voorstellen dat de instanties prioriteit geven aan andere zaken waarin bewoners wel zelf iets willen doen. Het is wel erg makkelijk om een gesprek af te wijzen, en alle verantwoordelijkheid voor uw woongenot op het bordje van de instanties te dumpen.

Gouden idee: ga met begeleiding van gemeente/woningbouw het gesprek aan. Haalt dit niets uit? Dan heeft u uw best gedaan en is er voor de instanties meer reden om actie te ondernemen.
Senior GGP / Oost-Brabant