Ook ik wordt helemaal dol van een blaffende hond twee huizen verder. Gemeente en woningbouwvereniging willen alleen maar actie ondernemen als ik bereid ben tot een gesprek met deze mensen iets wat ik absoluut weiger. Mensen die door mijn raam staan te gluren om te kijken hoe het er binnen uit ziet en dreigen me voor de rechter te slepen als ik ze vriendelijk vraag of ze hun honden niet tegen mijn huis willen laten plassen, zijn bij mij geen gesprekspartner. Ik heb nu de woningbouwvereniging (Havensteder, Capelle aan den IJssel) laten weten dat ik recht heb op mijn woongenot en zij er voor zijn om te zorgen dat ik dat ook krijg. Van andere buren heb ik helaas weinig steun (of ze zijn nooit thuis of ze durven niet). Er wordt nu zelfs beweerd dat mijn hond ook regelmatig blaft, terwijl ik weet dat dit niet zo is. Ze weet amper hoe dat moet. Ik las dat Marco IF met hetzelfde probleem kampt, ook Havensteder die verder niet op wilt treden. Ik weet dat overlast in dit land moeilijk aan te pakken is, maar er moet toch iets aan gedaan kunnen worden? Dit is bijzonder irritant en ik wil er gewoon vanaf. Als iemand nog een gouden idee heeft, hoor ik het dolgraag.