*kick*
Ik heb ook groots ontzag voor deze vliegende irritante wezens. Door een steek ben ik een aantal dagen/ruim 2 weken grieperig, een behoorlijke zwelling (bij steek aan pols bijvoorbeeld van pols tot voorbij de elleboog een charmante rode zwelling). Ik ben ook nu de 'gelukkige' bezitter van een epipen en extra pillen.
Wonderbaarlijk vond ik de reactie van de HAP. Twee jaar terug stonden een jongetje en meisje bij mij uit de straat in een wespennest. Wespen waren in 'winterslaap' en behoorlijk geïrriteerd hierdoor. Het jongetje vertoonde geen direct allergische verschijnselen, maar ik heb de ouders wel de HAP laten bellen. Hij had ongeveer 10 a 12 steken zover we ze snel konden zien, waaronder een steek in de hals. Het meisje had 8 steken die redelijk gezwollen waren, maar niet ernstig. De HAP hoefde de kinderen niet te zien....het viel wel mee. De enige die wel de volgende dag bij de huisarts landde was ikzelf, ik was ook gestoken en ivm de enorme zwelling ondanks de extra medicatie toch maar even de eigen huisarts bezocht.