Het is niet zo normaal en ongewenst. Waarschijnlijk doe je iets niet goed, teveel lucht inblazen bij de beademing bijvoorbeeld.
ok. Dan weet je dus dat je teveel lucht hebt ingeblazen.
* ik ben pas beginnend. Bij BHV hadden we niet zo'n pop waarop je kunt zien 'hoeveel' je inblaast ... bij EHBO hebben ze die poppen wel maar dat is pas afgelopen woensdag aan bod gekomen. Dan kun je zien & leren hoeveel je moet inblazen ... hoeveel 'druk' je zelf moet zetten ... en veelvuldig kunnen oefenen zou dus alleen maar beter zijn.
Dank voor het antwoord!
Ik probeer overal van te leren, vandaar ook mijn vragen.
Want lekentechnisch wanneer het hart is gestopt / de ademhaling ook (niet uitmakende precies in welke volgorde) is een persoon stervende.
Als je niets onderneemt dan is de persoon zeker binnen enkele minuten 'dood' ..... maw in die minuten(seconden) sterven dus zoveel hersencellen af dat (normaal) leven niet meer mogelijk is.
Ik probeer gewoon voor mezelf voor ogen te zien ... als het ware een plaatje te maken.
In het verlengde daarvan zou je kunnen filosoferen 'hoeveel tijd kost het doodgaan' .......... immers nadat je hart/ademhaling zijn gestopt ... hebben je hersenen nog wel wat zuurstof en werken dus toch?
Goed dat zal wel wat voor een ander soort discussieforum zijn dan