Klopt. Had een keer 112 gebeld en kwam bij Driebergen uit. De centralist kon mij niet horen op de een of andere manier. Daarbij wist zij mijn adresgegevens , naam en al mijn gegevens op te noemen.
Maar dat gebeurd ook regelmatig volgens mij bij politiemeldingen. Heb wel eens meegemaakt dat de politie-eenheden al onderweg waren terwijl ik met de centralist nog in gesprek was. De centralist was nog niet klaar met vragen of er stond al een politieauto..
Belde je toen met een vaste lijn? In principe kom je dan namelijk niet in Driebergen uit...
Dat laatste is redelijk de normale gang van zaken, vanaf het moment dat de aanname centralist op "uitgifte" drukt komt de melding in het scherm bij de uitgiftecentralist of gaat in het geval van bijv. de brandweer direct de pieper af. Dit gebeurd als er voldoende gegevens zijn om mee te werken, zoals een locatie en meldingsclassificatie. De aannamecentralist zal daarna verdere vragen gaan stellen, deze info komt vervolgens weer in het scherm bij de uitgifte en op een eventuele MDT in een voertuig.
Het is bij het DIA project iets anders. Daar gaat de ambulance al rijden zonder dat er een meldingsclassificatie (dat werkt bij de medische kolom iets anders dan bij de rest) c.q. werkdiagnose is indien de melding "serieus" klinkt. Vervolgens wordt de inmiddels uitgerukte auto bijgepraat en gaat de centralist vervolgens EHBO instructies geven aan de melder. Als ik bijvoorbeeld een spoedje druk voor iemand met cardiale klachten gaan de piepers van de ambulancebemanning binnen tientallen seconden, zonder dat ik het complete plaatje doorgegeven heb.